דו"ח של "שלום עכשיו" טוען:"מקור כספיהן של עמותות ימין מוסתר מהציבור"

במקביל לפרסום דו"ח השתולים של 'אם תרצו' על מימון פעילות ארגון 'שוברים שתיקה', בתנועת 'שלום עכשיו' מפרסמים כי מימון פעילות עמותות הימין לא מתבצע בשקיפות.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 14/12/15 12:18 ב בטבת התשעו

דו"ח של "שלום עכשיו" טוען:"מקור כספיהן של עמותות ימין מוסתר מהציבור"
אילוסטרציה. פלאש 90, צילום: אילוסטרציה. פלאש 90

במקביל לפרסום דו"ח ה"שתולים" של ארגון 'אם תרצו' נגד 20 ארגוני שמאל ישראליים, שממונים מכספים של קרנות פלסטיניות, פורסם גם דו"ח של תנועת 'שלום עכשיו' המציג כיצד מקבלות עמותות הימין את תרומותיהם. לפי הדו"ח נטען כי 95% ממקור כספיהן של עמותות הימין מוסתר מהציבור .

בדו"ח נבדקו דוחותיהן הכספיים של תשע עמותות ימין מובילות, ביניהן מועצת יש"ע, וועד מתיישבי השומרון, וגם ארגון 'אם תרצו' שפרסם את הדו"ח שלו הבוקר, במטרה לבחון את מידת שקיפותן. אנשי "שלום עכשיו" טוענים כי חוסר השקיפות לגבי מקורות מימון עמותות הימין נובע משתי סיבות עיקריות: חוסר משמעותי בדיווחים של חלק מהעמותות לגבי מקורות הכנסותיהן, וקבלת כספים מחו"ל דרך ארגונים שאינם מחויבים לדווח מהיכן הגיע כספם.

הדו"ח הגדיר שני סוגי שקיפות: שקיפות מוחלטת, שעמדה על 4.6%; ו"שקיפות לכאורה" - דיווח על כספים תחת שמות ארגונים שונים, כאשר בפועל המקור המדויק אינו ברור, שעמדה על 8.4%. האחוזים הללו לטענת כותבי הדו"ח מגיעים עד לסכום של כ-567.7 מיליון שקלים שמקורם לא ידוע לציבור הרחב.

במועצת יש"ע הגיבו לממצאים ואמרו כי המסמך של "שלום עכשיו" מלא סתירות, ספקות וטעויות: " זה מעיד על חוסר רצינות. חמור מכך, אינו מדווח נתוני אמת ומציג נתונים שקריים. לדוגמא: המסמך מדווח על ״תחקיר אתר וויינט״ משנת 2005, על תרומות שקיבלה לכאורה מועצת יש״ע בסך 7.8 מיליון דולר מקרן בשם One Israel Fund, דבר שלא היה ולא נברא. מועצת יש"ע פועלת לאורך כל שנות קיומה בשקיפות מלאה ועל פי חוק, וכל הנתונים המלאים לגבי התנהלותה של מועצת יש״ע פתוחים לציבור ומופיעים באתר האינטרנט של רשם העמותות. ׳שלום עכשיו׳, ארגון השמאל אשר ממומן בכספי מדינות זרות וארגונים הבאים לקעקע את הלגיטימיות של מדינת ישראל, מפיק כעת עוד מסמך שקרי, אשר גם הוא ממומן בוודאי מאותם מקורות זרים. טוב יעשו ראשי ׳שלום עכשיו׳ אם ישמשו דוגמא לכל עמותות השמאל בישראל ויחשפו בהקדם את מקורות המימון שלהם, כפי שנוהגת מועצת יש״ע כבר שנים".

בתוך כך, יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, תקפה הבוקר (ב') את שר הביטחון משה יעלון לאור התבטאויותיו בנוגע לארגון "שוברים שתיקה". "יעלון מצטרף לציד הראשים של חיילי 'שוברים שתיקה'", אמרה, והוסיפה כי "כנראה שלא נוח לו עם העובדה שלצה"ל אין מונופול על האינפורמציה שזורמת מהשטחים, בנוגע לפעילות פסולה של הצבא".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן