דווקא עכשיו: היישוב מעלה רחבעם הופקר ללא אבטחה בשל סכסוך כספי

חיילי האבט"ש עזבו את היישוב, לאחר שהחשמל והמים של המקום נותקו כבר לפני שלושה שבועות. התושבים מאשימים את המועצה בהתעמרות, המועצה מצידה טוענת שקיים חוב עצום לחברת החשמל ומקורות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/10/15 20:46 כה בתשרי התשעו

דווקא עכשיו: היישוב מעלה רחבעם הופקר ללא אבטחה בשל סכסוך כספי
סוכנות תצפית, צילום: סוכנות תצפית

בעוד המצב הביטחוני הולך ומדרדר, ועשרות אירועים ביטחוניים מתרחשים במקומות שונים בארץ, נמצאים תושבי המאחז מעלה רחבעם במזרח גוש עציון ללא אבטחה כלל, זאת בעקבות סכסוך מול המועצה, שגרר בעקבותיו ניתוק המים והחשמל מהיישוב לפני שלושה שבועות.

"מה 17 לספטמבר היישוב שלנו מנותק ממים וחשמל, כבר שלושה שבועות, בגיבוי מלא של ראש המועצה", מאשימים תושבים מהיישוב את מועצת גוש עציון והעומד בראשה, דוידי פרל. "25 משפחות נורמטיביות עם מבוגרים ילדים ותינוקות, עברו את החגים ללא מים וחשמל, ללא תאורה היקפית שמרתיעה את המחבלים להתקרב ליישוב. מפחיד להסתובב בלילה. הצבא לקח את החיילים שנמצאים כאן, כי אין במגורים שלהם מים וחשמל".

"במעלה רחבעם. בימים אלו, ככה גרים יהודים. לא ערבים, יהודים", אמר חיים מנשה, תושב היישוב ל'כיפה. "לצערי ראש המועצה דוידי פרל, משקיע ימים ולילות להרוס ישוב יהודי. אני עם שלושה ילדים קטנים בבית וצריך להתמודד עם המצב הקטסטרופלי הזה".

במכתב שהוציאו תושבי היישוב, שהופץ בגוש עציון, קובלים התושבים על המצב, ומאשימים את המועצה במחדל. לדבריהם, במהלך השנתיים האחרונות, בהן כיהן ועד מטעם המועצה ביישוב, גדל החוב החיצוני של היישוב מ-50 אלף שקלים לכ-400 אלף ₪. "ואז המועצה פשוט קמה והלכה ואמרה "תסתדרו"", הם כותבים. "אבל יישוב קטן אינו יכול להחזיר חוב כזה, ולכן היישוב הסמוך (כפר אלדד ח"ג) בסופו של דבר ניתק את המים והחשמל, הצבא הוציא את החיילים - וזהו. למעלה משלושה שבועות ואין פתרון באופק".

התושבים פונים לראש המועצה דוידי פרל, ודורשים ממנו לטפל בבעיות 'גם אם הן קשות'. "האם ייתכן והגיוני שבגלל חוב כספי, ולא משנה עכשיו של מי החוב, יופקרו חייהם של התושבים? האם אנחנו ששירתנו בצבא והיינו לוחמים וקצינים, לא נשמור על יישוב ועל אזרחים בגלל חוב, במצבנו הביטחוני הרעוע? האם יתכן מצב שגורמים שונים בהתיישבות, שחלקם מאד בכירים ורוצים לעזור, נידחים על ידך".

למרות פניות חוזרות ונשנות מצד כיפה לדוברות מועצת גוש עציון, לא קיבלנו תגובה רשמית מצד המועצה. גורמים במועצה טענו בפנינו כי הסיבה לניתוק החשמל והמים הינו בשל החוב ועל תושבי מעלה רחבעם להסדירו.