דוברי ממשלה יונחו לא להוציא הודעות בשבת

ראש לשכת העיתונות הממשלתית הנחה דוברים והזהיר כי פרסום הודעות לתקשורת בשבתות וחגים אינו ראוי, מלבד צרכי ביטחון המדינה וסכנת חיים

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 09/05/16 09:30 א באייר התשעו

דוברי ממשלה יונחו לא להוציא הודעות בשבת
shutterstock, צילום: shutterstock

ראש לשכת העיתונות הממשלתית, ניצן חן, ירענן את ההנחיה לדוברי משרדי הממשלה ולגופים ממשלתיים כי פרסום הודעות לתקשורת בשבתות ובמועדי ישראל מותר רק לצרכי ביטחון המדינה וסכנת חיים. ההנחיה חלה גם על חברות ממשלתיות ויחידות סמך. כך פורסם באתר news1.

ועדת האתיקה לדוברים בשירות הציבורי, בראשות אפרים לפיד, נתנה את ההנחיה אתמול (א') בעקבות תלונה בנושא שהגישה התנועה למדינה יהודית, ארגון משפטי הפועל לחיזוק הצביון היהודי בישראל. במכתבה הלינה התנועה על כמה דוברים של משרדי ממשלה שונים, שבניגוד להוראות הפיצו הודעות בשבתות ובמועדי ישראל.

בתלונתה ציינה התנועה את שמותיהם של כמה אנשי מערך הדוברות הממשלתית, מקצתם כבר לא בתפקידם, בהם: רונן ליבוביץ ונוי אלרואי (משרד האוצר), תמר קציר (משרד הבינוי והשיכון), אייל בסון (המשרד לעניינים אסטרטגיים), לי ליבר (משרד הפנים), אור דורון (משרד התרבות והספורט) רן ליאור (המשרד להגנת הסביבה) ועופר הראל (משרד הביטחון). ועדת האתיקה לא קבעה נקיטת הליכים משמעתיים נגד הדוברים האמורים מכיוון שמדובר בתלונה ראשונה מסוג זה.

עו"ד אורי ישראל פז, מטעם התנועה "למדינה יהודית" בירך על החלטת ועדת האתיקה ואמר כי מדובר בנוהל פרוץ, שכן לא נהוג לשלוח הודעות בשבת, אך אין תקנון שאוסר התנהלות מסוג זה: ״כלל ידוע הוא כי מבחינה אתית כל מה שלא הותר מפורשות - הוא אסור. לכן, כשוועדת האתיקה בלשכת העיתונות הממשלתית מרעננת את ההנחיה לדוברי הגופים הממשלתיים ומבהירה כי מה שמותר להפיץ לכלי התקשורת בשבת אלה הן רק הודעות לצורכי ביטחון המדינה וסכנת חיים, המשמעות היא שכל שאר העניינים אסורים להפצה לכלי התקשורת בשבת״.

מעבר לכך, מסביר ישראל זעירא יו״ר התנועה, ש"גם אם ראש הממשלה יחפוץ בתמונות יח״צ, הוא לא יוכל לעשות זאת בשבת ולפחות לא עם עובדי משרדו או צלם מלשכת העיתונות. ״.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן