גן שילוב ראשון מסוגו במרכז הלאומי "שלוה" בירושלים

20,000 מ"ר וכולל בתוכו מעונות יום, מרכזי טיפול, מרכזי העשרה, שתי בריכות טיפוליות, אמפיתיאטרון, אולם ספורט וכן פארק. ברקת: "פנינת חמד בירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/16 18:16 ד באלול התשעו

גן שילוב ראשון מסוגו במרכז הלאומי "שלוה" בירושלים
יחצ, צילום: יחצ

ראש העיר ירושלים ניר ברקת חנך השבוע גן שילוב ראשון מסוגו במרכז הלאומי "שלוה" בירושלים. המרכז הלאומי לטיפול בילדים בעלי צרכים מיוחדים של שלוה פתח היום את שעריו בקומפלקס החדש בירושלים. המרכז הלאומי "שלוה" הינו מרכז גדול ומתקדם עבור אנשים עם מוגבלויות.

במרכז הלאומי החדש של שלוה הממוקם במורדות שכונת בית וגן בירושלים, נפתח הבוקר גן עירוני ייחודי המיועד ל-35 ילדים בגילאי 4-5. בגן ילמדו ילדים עם התפתחות תקינה לצד ילדים עם מוגבלויות מגני החינוך המיוחד של שלוה. מודל השילוב הייחודי של שלוה מונע מהאמונה כי שילוב מטפח את יכולתם של אנשים עם מוגבלויות לחיות חיים משמעותיים של כבוד מחד, והכנת החברה עצמה לקבלת אנשים עם מוגבלויות מאידך. הרעיון העומד בבסיס המודל הוא, יצירה של סביבה נוחה לחשיפה הדדית בין האוכלוסיות, העלאת ההזדמנויות הטמונות בהפריה הדדית לתודעה הציבורית ובסופו של התהליך יצירת חיבור חזק ברמה הפרטית, המשפחתית והקהילתית.

"ילדים החשופים לילדים עם צרכים מיוחדים נעשים מודעים יותר להבדלים בין בני אדם ופחות חוששים מהבדלים אלה" אומר קלמן סמואלס, יו"ר ומייסד שלוה המקדיש יחד עם רעייתו מלכי את חייו לקידום אנשים עם מוגבלויות כמו בנם יוסי שנפגע קשות בעקבות טעות טראגית בטיפול רפואי ששיתקה, עיוורה ופגעה בתפקודו המוטורי ומאז הוא עוסק בתחום. "השילוב מכין את הילדים לחיים בעולם רב-תרבותי ומחנך לערכים של כבוד לזולת ועזרה הדדית".

פתיחת המרכז הלאומי שלוה מאפשר פיתוח נרחב של תכניות חיוניות כגון הכשרה לתעסוקה, תכניות אחר הצהריים, תכניות להורים ופעוטות ועוד ותספק מענה טיפולי לאלפי ילדים ברחבי ישראל. המרכז משתרע על שטח של מעל 20,000 מ"ר וכולל בתוכו מעונות יום, מרכזי טיפול, מרכזי העשרה, שתי בריכות טיפוליות, אמפיתיאטרון, אולם ספורט וכן פארק שילוב מונגש לילדים עם מוגבלויות המותאם לכלל האוכלוסייה.

ראש העיר ניר ברקת שליווה את בניית המרכז הלאומי לטיפול בילדים בעלי צרכים מיוחדים "שלוה", הגיע הבוקר לחנוך את גן השילוב במרכז הלאומי שלוה ואמר "ירושלים מתברכת הבוקר עם פתיחת שנת הלימודים באחד הפרוייקטים המיוחדים והמרגשים ביותר, שלוה מוכיחה שילדים בעלי צרכים מיוחדים יכולים לגרום לילדים נורמטיביים להשתלב בתוכם. אני נרגש לחנוך הבוקר פנינת חמד בירושלים".

הורי הילדים ליוו בהתרגשות רבה את ילדיהם ביום הראשון והביעו את שמחתם למהלך החינוכי הייחודי באמצעותו יחשפו ילדיהם לילדים המיוחדים החיים בקרבנו ובכך כבר מגיל צעיר ילמדו לקבל את השונה ויעצימו את רוח הנתינה לזולתם.

במהלך השנה הקרובה יאוכלס במלואו המרכז הלאומי לטיפול בעלי צרכים מיוחדים "שלוה" וכל האגפים בו יפעלו לטובת ולרווחת אוכלוסיית בעלי הצרכים המיוחדים. הנהלת שלוה מציינת כי בחודשים הקרובים יתקיים אירוע הפתיחה הרשמי וחנוכת הבית של המרכז הלאומי "שלוה" בהשתתפות ראשי המדינה, שרים, חכי"ם, נציגי הקרנות והתורמים מכל רחבי העולם שבעזרתם הרבה נבנה המרכז.

(צילום: יחצ)

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן