גם השמאל יכול: הסתה לרצח נגד ראש הממשלה

מספר שבועות לאחר 'המיצג האומנותי' בבצלאל, ההסתה נגד נתניהו נמשכת. בעקבות פרשת אזריה, ייחלו מספר גולשים בפייסבוק לרצח ראש הממשלה

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/01/17 12:08 י בטבת התשעז

גם השמאל יכול: הסתה לרצח נגד ראש הממשלה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

סערת אזריה נמשכת. אתמול נודע על עצור ראשון בחשד להסתה נגד הרמטכ"ל גדי איזנקוט. שיטוט קצר ברשתות החברתיות מגלה שלמשטרה מחכה עבודה רבה גם במאבק מול המסיתים משמאל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, כתב בשבוע שעבר בדף הפייסבוק שלו כי הוא תומך במתן חנינה לחייל אלאור אזריה שהורשע ביום רביעי שעבר בהריגת מחבל מנוטרל. הדבר עורר את זעמם של חלק מהגולשים ברשתות החברתיות שבתגובה כתבו בגנותו ואף הביעו תמיכה ברצח שלו.

גולשת בשם אולה כתבה בגנותו של החייל אלאור אזריה וטענה שהוא יכול להיות שמח על כך שהוא נאשם רק בהריגה לאחר שביצע רצח. על ראש הממשלה היא שאלה "אתה תומך בחנינה??" וענתה, "אני אישית מאחלת לך התנקשות ושראש הממשלה אחריך יתן חנינה למתנקש".

(צילום: צילום מסך)

גולשת אחרת בשם פאולה ברקוביץ, קראה גם היא לרצח ראש הממשלה וכתבה כי "בלב שלם אני בעד רצח ראש הממשלה. שינוי קיצוני קורה רק במעשה קיצוני".

(צילום: צילום מסך)

גולשים אחרים הגיבו בזעם על הפוסטים הללו וקראו ותייגו את משטרת ישראל, בדרישה שהכותבות ייעצרו ויחקרו בחשד להסתה. נזכיר כי לפני מספר שבועות עצרה המשטרה לחקירה סטודנטית מבצלאל, לאחר שעיצבה את הכרזות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר לפניו תלוי חבל תלייה.