גם החרדים בחגיגת פירוק הממשלה: מחו על חילול השבת של ראש הממשלה

כולם עוסקים בתאגיד ובהליכה לבחירות. את חברי הכנסת החרדים התאגיד פחות מעניין אז במוצאי שבת הם שלחו אחד אחרי השני תגובות נזעמות כלפי ראש הממשלה שנפגש עם שרים בליכוד במהלך השבת

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/03/17 09:02 כא באדר התשעז

גם החרדים בחגיגת פירוק הממשלה: מחו על חילול השבת של ראש הממשלה
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כאילו באופן מתואם, ראשי המפלגות החרדיות הוציאו הודעות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שחילל שבת כשערך דיון עם שריו על תאגיד השידור הציבורי החדש, בעיצומה של שבת השבת.

ראשון היה זה יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני: "הפגישה הזו בנושא שאיננו פיקוח נפש בעיצומו של יום השבת - חמור מאד וחסר תקדים ואיננו מתקבל על הדעת גם אם מדובר בהתייעצות לא רשמית".

ראש הממשלה, כך נמסר בהודעת לשכת גפני, הגיב ואמר שבאו אליו כמה שרים, וכי הוא עצמו איננו מחלל את השבת והבטיח שאירוע כזה לא ישוב על עצמו.

לאחר מכן שיגר שר הבריאות יעקב ליצמן הודעה בה הוא מסר כי "נדהמתי לשמוע על פגישת ראש הממשלה נתניהו עם כמה משרי הממשלה שנערכה תוך חילול שבת. מדובר בפגיעה חמורה בקדושת השבת ובשינוי לרעה מהסטטוס קוו הנהוג במשך השנים שלא לקיים פעילות רשמית ממשלתית בימי שבת וחג".

עוד אמר ליצמן: "השבת הוא יום מנוחה לאומי ובמשך הדורות ידע עם ישראל לשמור על קדושת השבת ולמנוע את חילולה. אני מתכוון לשוחח עם רה"מ עוד הלילה בנושא ולבקש ממנו הבהרות על המקרה החמור".

גם סיעת ש"ס הצטרפה ושלחה הודעה בה נאמר: "הופתענו והצטערנו מאד לשמוע על חילול השבת החמור שהתבצע השבת על ידי ראש הממשלה וכמה מהשרים. השבת היא ערך יהודי עליון הנשמרת על ידי עם ישראל לאורך כל הדורות. כואב לגלות שדווקא במדינה היהודית בוחרים מנהיגי המדינה לחללה ברגל גסה תוך פגיעה קשה ברגשות המוני האזרחים השומרים אותה בקפידה ופגיעה בסטטוס קוו".

עוד נמסר כי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומחה בפניו על חילול השבת שנגרם השבת בעקבות דיון שהתקיים במעון ראה"מ.

"לא מדובר בנושא שהוא פיקוח נפש. לא יתכן שתגרום לחילול שבת בפרהסיה על ידי הממשלה עצמה", אמר דרעי. נתניהו השיב כי לא התכוון לחלל את השבת בעצמו וכי הוא מקבל את הדברים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן