גם במנהטן מתגייסים למען החטופים

מתפללי בית כנסת במנהטן הציבו מודעה דיגיטלית ענקית אודות החטופים באחד הצמתים המפורסמים בעולם, הטיימס סקוור, בתפילה לחזרתם של שלושת החטופים. "bring back our boys"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/06/14 16:32 כט בסיון התשעד

מחמם את הלב. בית כנסת במערב מנהטן, רכש מודעה דיגיטלית עצומה, בגודל מטר עשרים על מטר עשרים, באחד הצמתים המפורסמים בעולם - הטיימס סקוור - מרכז ניו יורק, במטרה להעלות את המודעות לחטיפתם של גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח.

הפרסומת הדיגיטלית הענקית עלתה לאוויר ביום שלישי האחרון עם תמונות בצבע של שלושת החטופים, יחד עם ה'האשטאג' #bringbackourboys., תחזירו את הבנים שלנו. בנוסף נכתב "שלושה ילדים הם לא חיילים, הם לא לוחמים, הם לא אלימים. הילדים הללו הם הבנים שלנו, האחים שלנו, הנכדים שלנו, השכנים שלנו, החברים שלנו. בבקשה תעזרו ליצור מודעות עולמית לנושא".

באופן מפתיע, מדובר באנשים פרטיים שהחליטו להעלות את המודעה בצומת המפורסם בעלות לא קטנה בכלל, ולא בגורמים ממשלתיים או ישראלים. "הטרידה אותי העובדה שהאירוע לא קיבל את תשומת הלב של כלי התקשורת, הקהילה היהודית והממשלה בארצות הברית", מספר ל'כיפה' יאלי הקליר, שיזם את הצבת המודעה. "עלה לי רעיון מטורף תוך כדי הליכה לפגישה בצומת טיימס סקוור. למה שלא נגייס כסף ונשכור מודעה ענקית כדי לפרסם את חטיפת הנערים?".

הקליר גייס מיד את בית הכנסת 'ישראל הצעיר' במערב מנהטן וקבוצת התושבים היהודיים הצליחו להעלות את המודעה, כולל ניסוח הטקסט והגרפיקה בתוך שלושה ימים בלבד. את המחיר הוא לא היה מוכן לחשוף מכיוון שכפי הנראה הם קיבלו הנחה משמעותית אך רב בית הכנסת הרב דוד כהן אמר שמודעה כזו עולה בדרך כלל כ-15,000 דולר. המודעה אודות החטופים תעלה פעמיים בשעה ל-15 שניות, ותפורסם במשך ארבעה שבועות. "הדברים צריכים לצאת החוצה", מספר הרב כהן. "צריך לעשות כל דבר כדי להשאיר את הסיפור במודעות".

(צילום: יאלי הקליר)

הקליר מספר עוד שבנוסף למודעת הענק בטיימס סקוור, שכרו מתפללי בית הכנסת ותושבים יהודיים נוספים בעיר עשרה לוחות דיגטליים נוספים ברחבי מנהטן שיוצבו במקומות אסטרטגיים למשך שבעה שבועות החל מיום שני הקרוב, והם מגייסים כסף לטובת הנושא. המודעות יוצבו בכניסות בגשרים ובמנהרות היוצאים והנכנסים למנהטן.

"אני חושב שהמסר שצריך לצאת הוא שכל אחד מסוגל לעשות שינוי. אני בטוח שכל אחד יכול לעזור ולחשוב איך לעזור כששומעים על טרגדיה כזו. זה פשוט מאוד לפעול, להעלות רעיונות ולעזור לשנות את המצב", אומר הקליר.

בית הכנסת מגייס כספים לטובת פרסום מודעות נוספות ברחבי מנהטן כדי להעלות את המודעות בעיר לחטופים. לתרומות כנסו לאתר https://www.yiws.org/donations/ ובתגובה כתבו "billboards"