גל ההצתות:תושבי בית מאיר פונו מבתיהם, מוקדי אש בחיפה

בחיפה מדווח על דעיכה משמעותית בלהבות, אך עשרות אלפי אנשים עדיין אינם יכולים לשוב לבתיהם. מוקדי שריפה חדשים בכביש 6 ובקרית גת, שם הופסקה תנועת הרכבות. הלילה פונו בשלום כל תושבי בית מאיר, צוותי הכיבוי השתלטו על האש

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/11/16 10:16 כד בחשון התשעז

גל ההצתות:תושבי בית מאיר פונו מבתיהם, מוקדי אש בחיפה
כבאות והצלה מחוז ירושלים, צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים

גל השריפות וההצתות ממשיך להשתולל ברחבי הארץ. עם זאת, גורמים מכוחות הכיבוי וההצלה מדווחים על "רגיעה ודעיכה משמעותית" של הלהבות. למעלה מ-60 אלף תושבים ברחבי הארץ, רובם תושבי חיפה, עדיין לא רשאים לשוב לבתיהם.

הבוקר (שישי) פרצו שריפות בבשני מוקדים חדשים, באזור מחלף קרית גת, וליד נחל שורק בכביש שש. הכביש הראשי בעיר נסגר לפרקים ותנועת הרכבות בעיר הופסקה לחלוטין.


(צילום: דוברות המשטרה)

כ-60 אלף תושבים שפונו מבתיהם בחיפה מאז אתמול (חמישי) בשעות הבוקר טרם הורשו לשוב לבתיהם. בהערכת מצב שערך הבוקר מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב עמוס יעקב, נמסר כי כלל כוחות הביטחון ושירותי ההצלה עושים את מרב המאמצים על מנת לאפשר את חזרת התושבים לבתיהם בהקדם. בשעה זו ממשיכים כוחות הכיבוי וההצלה בפעולות הכיבוי מהאוויר ומהקרקע. דובר כבאות מחוז חוף אורי צ'יבוטרו הסביר בשעות הבוקר כי אין עוד מוקדי בעירה. לדבריו, "בתום לילה ארוך מאוד של מאמצים בלתי פוסקים, הבוקר יש רגיעה משמעותית ודעיכה משמעותית". הוא הבהיר כי "אנחנו לא מקלים ראש ולא משתמשים בכוונה במונח שליטה, שאומר שאין כל חשש להתפתחות. יש נקודות מעשנות, תא שטח גדול עם אלפי נקודות כאלה, שקשה לראות אותן, מגיע משב רוח כמו מופע הרוחות, מלבה מחדש את הבעירה ומצית מחדש את אותם מוקדים".

(צילום: דוברות המשטרה)

בשעות הלילה פרצה שריפה נוספת באיזור המושב בית מאיר. כל תושבי היישוב פונו מבתיהם לאחר שהאש התקדמה במהירות לעבר הבתים. כוחות הכיבוי וההצלה הצליחו למנוע את התפשטות האש לתוך הבתים וליער הסמוך. בכיבוי האש ציינו כי עדיין לא הושגה שליטה בשריפה.

המשטרה כי לאחר סריקות באזור היישוב, נתפסו שני חשודים בהצתת השריפה. בנוסף לכך, במשטרת ישראל החלו לעקוב אחר מסיתים להצתות ברשתות החברתיות. אמש (חמישי) עצרו חוקרי משטרת ישראל בחור כבן 24, תושב רהט, בחשד שהעלה בדף הפייסבוק שלו, דברי הסתה. החשוד הוא בנו של בכיר בתנועה האסלאמית, שקרא לצעירים לשרוף יערות וחורשות שטרם פרצה בהם האש. הוא הובא להארכת מעצר.

(צילום: כבאות והצלה מחוז צפון)

שר האוצר, משה כחלון, התייחס להערכות בדבר החשדות להצתות על רקע לאומני ואמר כי "המדינה תיקח אחריות על כל אירוע חבלני ולצערי מסתמן שזה הכיוון". בנוסף לכך, אמר שר האוצר כי המדינה ערוכה לטפל בתושבים שפונו מבתיהם "התושבים יקבלו מענה ולא יפלו בין הכיסאות. צריך לתת שירות לאנשים האלה ולא צריך לסבך את העניינים. אנשים שאיבדו את רכושם סבלו מספיק".