גלעד ארדן: "לפחות מחצית מהשריפות הן עקב הצתות"

בטלמון החלו בתים לעלות באש, בחדרה משתוללת שריפה בסמוך לתחנת כוח ובחיפה נסגרו כבישים וחלק מבתי הספר פונו בעקבות שריפה נוספת

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 24/11/16 11:04 כג בחשון התשעז

גלעד ארדן: "לפחות מחצית מהשריפות הן עקב הצתות"
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אמר כי "לפחות מחצית מהשריפות הן עקב הצתות". השר ארדן ומפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, החליטו לתגבר משמעותית את הנוכחות המשטרתית בשטחים הפתוחים על מנת למנוע הצתות נוספות, כוחות גדולים של מג"ב הוצבו ברחבי הארץ.

ביישוב טלמון האש התחדשה מספר בתים החלו לעלות באש ויש מספר דלקות בחצרות בתים. מספר משפחות מפונות מבתיהם. החל פינוי של המעונות, גני הילדים ובית הספר.

ברגעים אלו מתחוללת שריפה נוספת בשטח פתוח ברחוב חלץ בחיפה מאיימת לתפוס רכבים ומבנים. 4 צוותי כיבוי פועלים במקום והכבישים בסמוכים נחסמו. בחדרה משתוללת שריפה נוספת סמוך לתחנת הכוח "אורות רבין".

חברת החשמל הכריזה הבוקר על מצב כוננות בשל הסכנה לפגיעה בקווי מתח ותחנות משנה של החברה. "מאז תחילת האירועים עובדי חברת החשמל נמצאים בכל מוקדי השריפות ומנתקים את אספקת החשמל באזורים בהם מתפשטת האש מטעמי בטיחות" נמסר מדוברות חברת החשמל. "כמו כן , יחידת הכיבוי של חברת החשמל מסייעת ללוחמי האש במוקדים ונמצאת בתחנות המשנה של החברה בהן יש סכנה להתפשטות האש. מבחינה חשמלית, כרגע אספקת החשמל סדירה".

השריפות באיזור ירושלים כילו שטחים נרחבים וממשיכות להתפשט באיזור "מדובר על השריפות היער הגדולה ביותר בשש השנים האחרונות, כ-4000 דונם יער בהערכה ראשונית רק בהרי ירושלים" אמר גידי בשן, יערן קקל באזור ירושלים. ציון ביטון, מנהל יחידת הביצוע קק"ל מרכז מסר כי "אנחנו נלחמים להגן על הבית- על היערות והאתרים. אזורי יער שלמים התכלו. אנחנו נאבקים על כל חלקה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן