גלן בק: העולם אוהב אתכם, אל תאמינו לתקשורת

בק, שדרן הטלוויזיה הפופולארי מארה"ב, הגיע לישיבה של ועדת העלייה והקליטה של הכנסת ואמר כי דעת הקהל העולמית על ישראל מושפעת מנתונים שגויים המוצגים בתקשורת

חדשות כיפה אורי פולק 11/07/11 16:14 ט בתמוז התשעא

גלן בק: העולם אוהב אתכם, אל תאמינו לתקשורת
יחצ, צילום: יחצ

"אתם לא לבד, יש מיליונים שאתם לא רואים, ושהתקשורת לא רוצה לספר את סיפורם, שאוהבים אתכם מאד. לכו ישר אל הציבור דרך הרשתות החברתיות" - כך אמר היום (ב') שדרן הטלוויזיה הפופולארי בארה"ב, גלן בק, שהוזמן לדיון מיוחד של ועדת העלייה והקליטה של הכנסת.

בק, שדרן אוהד ישראל הנחשב לידיד ישראל, התקבל באהדה על ידי חברי הועדה. יו"ר הוועדה, ח"כ דני דנון, אמר כי בק והתוכנית שלו שמים את העובדות על השולחן בבהירות, ולא תומכים בישראל על תנאי או בהסתייגות. "אנחנו מאחלים לעצמנו עוד אנשים כמוך, יהודים ונוצרים הפועלים יחד. החברה הישראלית צריכה ללמוד ממך לומר את העובדות, את האמת, ולא לחשוש", אמר ח"כ דנון. לדבריו, "קרב ההסברה לא אבוד. הכל תלוי בנחישות שלנו ובנכונות להחליט מה שטוב לעם היהודי".

(צילום: יחצ)


בק הודה לחברי הועדה והדגיש בדבריו כי "התקשורת השתנתה, והפוליטיקה כפי שהכרנו אותה נעלמה. המסר החדש הוא: תגידו את האמת. אנשים בכל העולם רוצים לשמוע את האמת, ובסתר ליבם הם יודעים אותה ומחכים שיגידו להם אותה".

הוא סיפר את סיפורו האישי, לפיו הפיגוע ב-11 בספטמבר במגדלי התאומים שינתה את דעתו על ישראל. "הלכתי לעשות שיעורי בית. התקשורת האמריקאית חיה בכל-כך הרבה סטריאוטיפים כלפיכם, ואני אומר לכם: אל תשחקו את המשחק של התקשורת. אל תחשבו שאם תביאו להם עובדות, מסמכים, תמונות ווידאו אנשי התקשורת במערב ישנו את דעתם על ישראל", סיפר בק.

בק ציין בדבריו כי "הסכסוך הישראלי-ערבי הוא מלחמה על דרך החיים של המערב. הפתרון יבוא מהאנשים, מהעם, מהציבור. העולם יגיד לכם: עמכם עמנו ואלוהיכם אלוהינו, באשר תלכו נלך - ושם ניקבר". הוא הוסיף והדגיש כי לדעתו "אסור להדגיש את היותו של העם היהודי קורבן אלא את יכולת התקווה והשינוי והסיפור הישראלי בהקשר של העם היהודי. אנשים בעולם מעריכים חרות, אתם לקחתם מדבר שממה ועשיתם אותו לגן עדן, לקחתם עם-מפוזר וקיבצתם אותו אל מולדתו. והמסר הוא כי אדם יכול לשנות את עצמו. זהו מסר של תקווה".