גילתה את האמת: השפית מ"משחקי השף" סוגרת את המסעדה בשבת

השפית, חיה קלור, החליטה להפוך את מסעדת באגסי, הכל כך מוכרת בסצנה התל אביבית, לכשרה ולהפסיק לעבוד בשבת מה שגרר תגובות קשות:"החיים לימדו אותי מה באמת חשוב. את הפרנסה שלי אקבל מבורא עולם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/09/16 20:40 ד באלול התשעו

גילתה את האמת: השפית מ"משחקי השף" סוגרת את המסעדה בשבת
יחצ, צילום: יחצ

על רקע פוסטים מתלהמים ובג"צים שונים, יש מי שהחליטה להפוך את השבת ליום המנוחה שלה. מי שחיפש עד לאחרונה בר או מסעדה כשרה בשכונת פלורנטין בת"א והתקשה למצוא, יוכל מעתה להיכנס למסעדת באגסי, של חיה קלור, שהפכה להיות כשרה לפני מספר שבועות.

"במשך כמעט 15 שנה שהמקום קיים, עבדנו בשבת" אומרת ל'כיפה', חיה קלור, שפית המסעדה. לדבריה המחשבה על הפיכת המקום לכשר מלווה אותה כבר לא מעט זמן, "זה תהליך שהתחיל אצלי כבר מזמן. החיים לימדו אותי, ואני עברתי הרבה בחיים, שיש לנו מסלול בחיים ואדם שהוא רוחני ומסתכל קצת מעבר מתחיל לחבר את הדברים ולהבין מה באמת חשוב". לדבריה, האמונה לא זרה לה, אך היא חששה לתת לה ביטוי מעשי, "נכון שהאמנתי כל הזמן ותמיד היה לי צער לעבוד בשבת, אבל תמיד שמתי בצד את התחושות שלי ואת מה שנכון לי בחיים והתמקדתי ב-האם הקהל התל אביבי יקבל או לא יקבל את זה".

(צילום: מאיר בולקה)

קלור, השתתפה בעונה האחרונה של תכנית הריאליטי, משחקי השף, והתמודדה במסגרת נבחרתו של השף מאיר אדוני. ל'כיפה' היא מספרת שאמנם ההחלטה התבשלה במשך שנים, אך בסופו של דבר, היא נפלה ביום אחד. "לא היה לי טוב עם העבודה בשבת, הרגשתי שזה לא היה מבורך. וזה קרה ביום אחד, יום שישי אחד היו כמה עובדים שפתאום לא יכלו להגיע למשמרת בערב וכבר ראיתי איך אני צריכה לעבוד בשבת ומשהו בנשמה אמר לי- זהו. ואז החלטתי שאני לא מוכנה יותר לעבוד בשבת ולא מוכנה יותר להאכיל אנשים באוכל לא כשר".

(צילום: צילום מסך)

השפית הותיקה מתארת את הקושי להפוך את מסעדתה הותיקה והידועה לכשרה, דווקא במעוז חילוני כמו פלורנטין. "השכונה היא מאוד הארדקור. מאוד הצד השני של המתרס ואין פה כמעט עסקים כשרים. אז אני לא יכולה להגיד שלא פחדתי". לדבריה היו לא מעט תגובות קשות למהלך, "אנשים העלו אותנו על המוקד. יש לקוחות שמגיעים לפה במשך שנים ואוכלים כל שבת ופתאום סגור בשיש-שבת. היה לנו זוג לקוחות קבוע שנכנס ואמר 'מה אתם כשרים? לא תראו אותנו יותר'. אך חשוב לה לציין שלצד זה היו גם כאלה שכיבדו ואף חיבקו אותם, "היו גם אנשים שהתחברו, כאלה שרוצים ומחפשים את דרכם".

קלור מספרת גם שהיא מאוד הופתעה לטובה מתהליך קבלת הכשרות. "אני נורא פחדתי מהתהליך. יש את האמונה שלי ויש את הרבנות ואת המשגיח כשרות ואני ממש הופתעתי לטובה. במערך הכשרות עבדו ממש מהר ועשו הכל כדי שאפסיד כמה שפחות זמן וכסף ועשו הכל בנחמדות."

לסיום, קוראת קלור לכל שומרי הכשרות שנמנעו עד כה מלאכול אצלה, לבוא לאכול ולהנות. בנוסף, היא מציינת כי "אני מאוד מאוד מקווה, שבדרכי אני אגרום לאנשים, בצורה כזו או אחרת, להבין מהי הדרך הנכונה וכיצד לקבל את ההחלטות הנכונות בחיים. ולגלות את האמת ולגלות את מה שנותן לך את הכוח מבפנים לחיות נכון."

(צילום: מאיר בולקה)