גזר דינו של בוכריס: הורדה בדרגה ומאסר על תנאי

בית הדין הצבאי קיבל את עסקת הטיעון בפרשת אופק בוכריס למרות שמתח עליה ביקורת. בהחלטתו צוות השופטים לא התעלם מעברו הצבאי המפואר: "חירף את נפשו והשתתף בקרבות עזים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/02/17 12:06 ו בשבט התשעז

גזר דינו של בוכריס: הורדה בדרגה ומאסר על תנאי
כרמלה מנשה, צילום: כרמלה מנשה

הורדה לדרגת אל"מ ו-9 חודשי מאסר על תנאי. זה העונש שגזר הבוקר (חמישי) בית הדין הצבאי בקריה, על תא"ל במיל' אופק בוכריס שהורשע בבעילה אסורה והתנהגות בלתי הולמת כלפי שתיים מפקודותיו.

בגזר הדין קיבל צוות השופטים ברוב של שניים לעומת אחד, את הסדר הטיעון שנחתם בין התביעה לבוכריס. עם זאת הם מתחו ביקורת על ההסכם ואמרו ש-"אלמלא ההסדר, לא היינו מסתפקים בהורדה בדרגה אחת".

ראש הרכב השופטים אלוף-משנה אורלי מרקמן אמרה בדיון כי "יש למקד את רכיב העונש בפגיעה בדרגה. אמות המידה המצופות מקצין בכיר גבוהות יותר, כרום הדרגה כך גודל הציפיה". השופטים לקחו בחשבון בהחלטה על גזר הדין את עברו הצבאי של מח"ט גולני לשעבר ואמרו שהוא "חירף את נפשו, השתתף בקרבות עזים ומסוכנים ונפצע אנושות. דרכו היתה סלולה בצבא".

בדיון הקודם שהתקיים לפני מספר שבועות, הודה בוכריס במעשיו ואמרי כי הוא "לוקח אחריות מלאה על כל המעשים המפורטים בכתב האישום ומביע עליהם צער עמוק. שירתתי את המדינה במשך שלושה עשורים. אני מודה על הזכות הגדולה שהייתה לי לשרת את המדינה. צה"ל היה כל חיי. בדבר אחד אין לי ספק. אמשיך לתרום למדינה, היכן מתי ובכל דרך שאוכל".