גורמים בעיריית י-ם מנסים להעביר במחטף אישור ביה"כ בגבעת מרדכי

ככל הנראה בניסיון לאשר את הספורטק בשכונת רמות נעשה דיל עם החרדים, במסגרתו יבנה בית כנסת חרדי בשכונת גבעת מרדכי. אלעד מלכא: לא לפגיעה בצביון גבעת מרדכי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/06/15 10:27 יב בתמוז התשעה

גורמים בעיריית י-ם מנסים להעביר במחטף אישור ביה"כ בגבעת מרדכי
Hadas Parush, פלאש 90, צילום: Hadas Parush, פלאש 90

פחות מ-48 שעות לפני ישיבת מועצת העיר ירושלים, שתתקיים מחר (ג') העלו גורמים עלומים לסדר היום של המועצה את נושא בית הכנסת החרדי בגבעת מרדכי, זאת ככל הנראה בניסיון לאשר את הספורטק בשכונת רמות, אליו החרדים מתנגדים, תוך הקמת בית הכנסת החרדי כפיצוי.

בשבועות האחרונים נעשים ניסיונות לאשר בנייה של בית כנסת חרדי בשכונת גבעת מרדכי בירושלים, מהלך אשר התושבים הציונים הדתיים חוששים שיביא לשינוי בצביון השכונה.

בדרך כלל סדר היום אמור להתפרסם 48 שעות לפני ישיבת המועצה, ובסדר היום שהתפרסם לא הופיע נושא אישור הספורטק ולא אישור בית הכנסת החרדי בעיר. אך אתמול בערב באופן פתאומי שניהם עלו לסדר היום, וההערכה היא כי נעשה ניסיון לאשר את הנושא במחטף.

במפלגת התעוררות, כמו מספר מפלגות נוספות בעירייה, זעמו על השינוי ברגע האחרון, ומאיימים לא להצביע בעד הספורטק, אחד הפרויקטים הגדולים אשר ראש העיר ניר ברקת מעוניין לאשר, ככל הנראה גם במחיר של פגיעה בצביון שכונת גבעת מרדכי.

חבר מועצת העיר אלעד מלכא מטעם מפלגת התעוררות אמר לכיפה כי "בשם אישור הספורטק ראש העיר מוכן לשלם מחיר גבוה מדי לחרדים במות צביונה הציוני דתי של גבעת מרדכי ואנו לא מוכנים לכך".