גדעון סער: עמדת שי פירון בעד לימודי הנכבה מוטעית מיסודה

שר החינוך לשעבר גדעון סער מגיב לדבריו של הרב שי פירון באשר ללימודי הנכבה בבתי הספר ואומר "מדינה לא יכולה לתת לגיטימציה לתפיסה הרואה בהקמתה אסון"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 29/03/15 09:49 ט בניסן התשעה

גדעון סער: עמדת שי פירון בעד לימודי הנכבה מוטעית מיסודה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

נמשכת המתקפה הפוליטית על דבריו של שר החינוך לשעבר הרב שי פירון, והפעם היה זה שר החינוך שלפניו גדעון סער שכתב בדף הפייסבוק שלו: "עמדת שי פירון בעד לימודי הנכבה מוטעית מיסודה. מדינה אינה יכולה לתת לגיטימציה לתפיסה הרואה בהקמתה אסון".

דבריו של סער מגיעים לאחר התבטאויותיו השנויות במחלוקת של הרב פירון בכנס שנערך במכללת סמינר הקיבוצים שם סיפר כי שוחח עם מורים מבית הספר הדו לשוני, ובתשובה לשאלה הוא הביע תמיכה בכנסת לימודי הנכבה - סיפור גירושם לכאורה של מאות אלפי ערבים בזמן קום המדינה, טענות שנכונות ברק במיעוט מהמקרים, בעוד שברוב המקרים היו אלו הערבים שברחו מיוזמתם מבתיהם.

פירון אמר כי לדעתו יש ללמד את כלל התלמידים על הנכבה, אך במקביל ללמד אותם גם את "הנרטיב של המתנחלים", כשהוא מתכוון כפי הנראה לנושא ארץ ישראל השלמה וכדומה.

בתגובות בטוויטר, הגיב פירון על פרסום הדברים, ולא התנער מהם. "במערכת חינוך ציבורית הכל לומדים על הכל. התעלמות מסיפור של עשרים אחוז לא מביאה גאולה. התמודדות כן”, כתב.

הדברים זכו לגינויים רבים החל ברב אביחי רונצקי שתקף את הרב פירון ואמר "עד מתי בשם הפלורליזם, נמשיך להרעיל את נפשות תלמידנו וללמדם עד כמה נכון וצודק רעיון מאבק הערבים בישראל", הרב רונצקי סבור שהתרופה לכך היא השליטה במשרד החינוך, "כדי להדוף את הניסיונות הללו, על 'הבית היהודי' לדרוש את תיק החינוך על מנת שהזהות היהודית שנובעת ממקורות ישראל וכוללת את סיפור קוממיותינו בארץ ישראל תהיה נחלת כלל התלמידים במערכת החינוך".

הרב יונה גודמן, ראש המנהל החינוכי של ישיבות ואולפנות בני עקיבא אמר בתגובה לדבריו של הרב פירון כי "לעיתים נדמה כי מרוב פתיחות ופלורליזם כבר שכחנו מי אנחנו ומה זכותנו ובעיקר מה חובתנו לארץ הזאת".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן