גדעון סער: לא דתי, שומר שבת, ומתכוון לחזור לפוליטיקה

השר לשעבר התייחס למספר סוגיות לאומיות ואישיות שעל סדר היום ומעניינות את הציבור. מה דעתו על מדינה פלסטינית? מה ציפיותיו מנתניהו? האם חזר בתשובה? והאם הוא מתכנן לחזור לחיים הפוליטים?

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/02/17 14:19 יח בשבט התשעז

גדעון סער: לא דתי, שומר שבת, ומתכוון לחזור לפוליטיקה
ישראל ברדוגו, צילום: ישראל ברדוגו

אחד מ'נסיכי הליכוד' המודרניים גדעון סער שוחח עם היום סיון רהב-מאיר, פרש את משנתו המדינית, סיפר על תכניותיו ודיבר מעט על חייו האישיים. האם הקאמבק קרוב יותר ממה שכולם חושבים?

הראיון עם השר לשעבר התקיים במסגרת כנס ירושלים של עיתון 'בשבע'. סער הביע את התנגדותו להקמת מדינה פלסטינית ואמר עם איזה מטען לדעתו צריך לבוא בנימין נתניהו לפגישתו עם הנשיא טראמפ, "ראש הממשלה", הוא אומר, "צריך להגיע עם העמדות האמיתיות לבית הלבן. אנחנו בנקודת זמן שהיא מעצבת. כשנשיא אמריקני קובע כיוון יש לזה השפעה על כל המערכת הבינלאומית ולנשיא הזה יש פוטנציאל לעשות דברים פחות שגרתיים ופחות מקובלים".

לטענתו, "טראמפ אוהד את ישראל ורוצה בטובתה. ישראל צריכה להגיע עם לקחים של שנות דיור מהתהליך הפלסטיני ישראלי. באזור שכולו מתפרק וכולו מתמלא בטרור אסלאמי, הקמת מדינת טרור על סף ביתנו היא רעיון רע שצריך להוריד אותו מהשולחן''.

סער הבהיר כי ההתנגדות למדינה פלסטינית צריכה להיות אידיאולוגית ואינה צריכה להישען על היעדר פרטנר, "כי המשפט הבא שהנשיא האמריקני יגיד זה 'אני אדאג לפטנר'. צריך להיות אמיתיים עם מה שאנחנו חושבים שמשרת את האינטרסים שלנו. ראש הממשלה שהוא יודע להציג עמדות יותר טוב מכל אדם אחר, מדבר על מדינה פלסטינית מינוס ובעצם גם הרש''פ זו מדינה פלסטינית וגם נאום בר אילן הציג מדינה מינוס מפורזת'. אבל כשקבלת את העיקרון של מדינה, העולם רואה מדינה פלסטינית מבחינת גבולות באופן שונה לחלוטין ומייצר לחץ מדיני עם ישראל כבר הרבה מאוד שנים".

(צילום: מוקי שוורץ, יחצ)

לגבי תכניתו המדינית הוא טען ש-"מדברים על שתי מדינות למעלה מעשרים שנה, כולל ראשי ממשלה ישראלים שהיו מוכנים לוותר כמעט על הכל, זה היה ריאלי? זה הצליח? לא. בואו נסתכל מצד האמת - עד סוף שנות ה-80' הרעיון שמשלב את ירדן בפתרון היה הזרם המוביל במחשבה המדינית ולא רק אצלנו בארץ''. לדבריו, יש לחתור "לפדרציה בין הרשות הפלסטינית לבין ממלכת ירדן".

סער גם הביע תמיכה מלאה בהחלת הריבונות ביהודה ושומרון והציע "להגיד בקול רם ובפומבי שהמדיניות היא לחתור להחלת החוק הישראלי על יהודה ושומרון". עם זאת הוא סייג ואמר: "אני לא מציע להגיד שאנחנו סוגרים דלת למשא ומתן. מנחם בגין אמר אחרי החלת החוק הישראלי על הגולן שהדלת פתוחה למשא ומתן''.

לגבי חייו האישיים מחוץ לביצה הפוליטית אמר סער כי"החיים מחוץ לפוליטיקה הרבה יותר טובים, איכותיים ורגועים מהחיים בפוליטיקה. אני מאוד נהנה ממה שאני עושה וכמובן מחיי המשפחה". לגבי חזרה אפשרית ללעלום שהוא כל כך מכיר אמר איש הליכוד: "אחזור אחרי פסק הזמן לבקש את אמון הציבור, מתי זה יקרה ואיך זה יקרה - בואו נמתין בסבלנות. אני יודע את הדרך חזרה ואני אעשה את זה בזמן המתאים. אני מתכוון לחזור לחיים הציבוריים ואודיע על כך בזמן אמיתי. כשאחזור לחיים הפוליטיים, אחזור לתנועתי - תנועת הליכוד".

השר לשעבר טען שלא חזר בתשובה, אך הסביר כי הוא "שומר שבת למעלה משלוש שנים. נדרתי נדר בברית של הבן שלי והאמת שחשבתי על זה הרבה זמן לפני כן. כתבו שחזרתי בתשובה, אני לא אדם דתי אבל לכל אחד יש צד של זהות יהודית וכל אחד בוחר את אורח חייו מתוך מה שהוא רוצה שיעבור לדור הבא".