בר אילן במבצע לפסח: שלם אותו דבר, קבל פחות

מעונות הסטודנטים בבר אילן נסגרים לתשעת ימי הפסח בהוראת האוניברסיטה אך כשסטודנטים פנו לקבל זיכוי על הימים במחיר השכירות, נענו בשלילה. האוניברסיטה: "זה כתוב בחוזה השכירות"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 17/04/16 09:59 ט בניסן התשעו

בר אילן במבצע לפסח: שלם אותו דבר, קבל פחות
אבישי טייכר-cc-by, צילום: אבישי טייכר-cc-by

סטודנטים בבר אילן התלוננו לאחר שגילו, כי בחוזה המעונות שעליו חתמו עם כניסתם לאוניברסיטה, הם מחוייבים לצאת מהמעונות למשך כל 9 ימי חג הפסח, ובכל זאת לשלם את דמי השכירות על חודש מלא.

באוניברסיטה טוענים כי במסגרת החוזה, הם משלמים את הסכום הרגיל שאותו הם משלמים מדי חודש, והוא 889 שקלים, בגלל סעיף המורה על כך. מבחינה משפטית- כל הסטודנטים חתמו על החוזה ובו מופיע סעיף שרשום בו שבפסח המעונות סגורים ללא אפשרות לינה וכניסה.

סטודנטית באוניברסיטה כתבה בעמוד הפייסבוק של המעונות: "לא נשמע סביר שעצם החתימה על החוזה נותנת להם זכות מוחלטת. הרי באותה מידה הם היו יכולים להכניס סעיף שמחייב את השוכר לוותר על פורים, חנוכה, שבועות, שבתות ועוד ותכלס מעטים האנשים שהיו שמים לכך לב בזמן אמת".

תשובת אוניברסיטת בר אילן בנושא לאתר 'כיפה':"חוזה השכירות שנחתם עם הסטודנטים מביא בחשבון את העובדה שהמעונות יהיו סגורים בימי הפסח. עובדה זו מצויינת בחוזה השכירות עם הסטודנטים".

עם זאת, באוניברסיטת אריאל לדוגמא, הסטודנטים חתומים גם כן על חוזה של 9 חודשים, ועדיין אינם מחוייבים לעזוב את המעונות בהם הם מתגוררים בחג הפסח.