ברית לפיד בנט קורסת: יעקב פרי הגיש ערר על חוק איסור שחרור המחבלים

השר יעקב פרי הגיש ערר על חוק איסור שחרור המחבלים של הבית היהודי. בנט בתגובה: לא תהיה לי סובלנות למשחקים פוליטיים. מדובר באות קלון ליש עתיד"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/05/14 22:32 יב באייר התשעד

ברית לפיד בנט קורסת: יעקב פרי הגיש ערר על חוק איסור שחרור המחבלים

הברית בין הבית היהודי ליש עתיד ממשיכה לספוג מהלומות. הערב (ב') הגיש שר המדע יעקב פרי (יש עתיד) ערר על הצעת החוק של איילת שקד לפיה יוכל בית המשפט למנוע חנינה של נשיא המדינה למחבלים.

"סוגית שחרורם של מי שביצעו מעשי רצח הינה סוגיה כואבת ורגישה ואין חולק כי על מדינת ישראל לפעול באחריות ובשיקול דעת מרביים בבואה להחליט על צעדים מסוג זה", כותב פרי בדברי ההסבר לחוק ומסביר כי סמכות זו נתונה להנהגת המדינה כחלק ממימוש אחריותה על ניהול העניינים המדיניים, הביטחוניים והבינלאומיים.

בבית היהודי הגיבו בחריפות להגשת הערר. יו"ר המפלגה, נפתלי בנט כינה את מעשיו של פרי אות קלון. לדבריו "בלימת חוק נגד שחרור המחבלים היא אות קלון ליש עתיד, כל יום שהחוק הזה מתעכב יכול לסכן חיי אדם".

בנט מוסיף ומאיים על יש עתיד "אנחנו נפעיל את כל הכלים העומדים לרשותנו ובכלל זה בלימת חוקים של יש עתיד עד שנעביר את החוק הזה. אין ולא תהיה לי סובלנות וסבלנות למשחקים פוליטיים על חשבון חוקים חיוניים לביטחון אזרחי ישראל".

חברת הכנסת איילת שקד, אשר הגישה את הצעת החוק הגיבה גם היא בחריפות לדברים. "הערב מתבררת האמת העגומה, שפוליטיקה קטנה חזקה יותר מדמם של אזרחי מדינת ישראל".

שקד מבהירה כי בעבר הביע השר פרי תמיכה בחוק ואמרה "הגשת הערר תמוהה בעיני. עצוב ששיקולים פוליטיים צרים מכתיבים את התנהלותה של מפלגת יש עתיד. כיצד יתכן שראש השב"כ לשעבר תומך בשחרור רוצחים".

שקד חיזקה את דבריו של בנט ואמרה אף היא "נשתמש בכל הכלים הפרלמנטריים שעומדים לרשותנו על מנת להעביר את הצעת החוק החשובה והמוסרית הזו".