בקרוב אצלנו? בצרפת אסור לשלוח מיילים לאחר שעות העבודה

חוק חדש בצרפת מעניק את הזכות לעובדים להתעלם ממילים שנשלחו אליהם לאחר שעות העבודה. בנוסף לכך שעות העבודה השבועיות יקוצרו ל-35. ומה המצב בישראל?

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/01/17 08:58 ה בטבת התשעז

בקרוב אצלנו? בצרפת אסור לשלוח מיילים לאחר שעות העבודה
Shutterstock, צילום: Shutterstock

אימיילים בסופי שבוע ומעבר לשעות העבודה? לא בצרפת. כחלק מרפורמה כוללת הוחלט במדינה לאפשר לעובדים שלא לענות למיילים שנשלחו אליהם לאחר שסיימו לעבוד.

לפי החוק כל ארגון שמעסיק למעלה מ-50 עובדים יצטרך להגדיר את שעות העבודה שאחריהן העובד רשאי לא לשלוח מיילם או לענות להם. מטרת החקיקה היא להילחם בלחץ והשחיקה הגוברת בקרב העובדים שלא פעם נאלצים לעבוד סביב השעון. החוק הוא חלק מרפורמה צרפתית כוללת שבמהלכה יקוצר שבוע העבודה במדינה ל-35 שעות בלבד.

האם חוק כזה יכול לעבור ולהיות מיושם בפועל בישראל? נתונים שונים מראים כי כמעט 80% מהמעסיקים וכ-40% מהעובדים עושים שימוש במיילים הרבה מעבר לשעות עבודתם. בנוסף לכך, למרות ששבוע העבודה בישראל עומד על 43 שעות, שגם הוא גבוה ממרבית מדינות אירופה, רבים מהעובדים ממשיכים לעבוד הן במשרד והן בבית, גם לאחר שסיימיו את מכסת השעות השבועיות.

עם זאת, גם בישראל מנסים להוריד את רמת הלחץ מהעובד הישראלי שעקב שעות העבודה הרבות, תפוקתו יורדת. במהלך 2017 צפוי להיכנס לתוקף תכנית 'סוף שבוע ארוך', שיזם ח"כ אלי כהן מכולנו. במסגרת התכנית יזכו העובדים בישראל פעם בחודשיים לחופשה גם בימי ראשון. התכנית אמורה לצאת לדרך בקיץ הקרוב והיא תביא לקיצור שבוע העבודה בישראל בשעה אחת.