בצה"ל מתכננים לבטל את תפקיד הרב לשילוב חרדים

במסגרת הקיצוצים המתוכננים בצה"ל וברבנות הצבאית הראשית צפוי להיות מבוטל תפקידו של הרב לשילוב חרדים. החיילים החרדים זועמים וטוענים כי מדובר בפגיעה ישירה בהם

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 07/10/15 09:56 כד בתשרי התשעו

בצה"ל מתכננים לבטל את תפקיד הרב לשילוב חרדים
פלאש 90, אילוסטרציה, צילום: פלאש 90, אילוסטרציה

הקיצוצים בצה"ל שוב מופנים קודם למערך הרבני הצבאי והפעם מי שישלם את המחיר הוא רב-סרן הרב שמשון קליין שמשמש בתפקיד רב לשילוב חרדים. על פי הדיווח ב'וואלה' בצה"ל מתכוונים לבטל בקרוב את התפקיד במסגרת קיצוצים שיערכו ברבנות הצבאית הראשית.

הרב קליין נכנס לתפקידו כרב שילוב חרדים בצה"ל לפני יותר משלוש שנים. במסגרת תפקידו הוא דאג לכל צרכיהם של החיילים החרדים בבסיסי צה"ל ברחבי הארץ, פיקח על התנאים הקיימים והפך לחלק בלתי נפרד משילוב חרדים במסגרת הצבאית. החיילים החרדים ששמעו על התכנית לבטל את תפקידו של הרב טוענים כי מדובר בפגיעה משמעותית בהם וביכולתם לשרת בצבא לטענתם תפקידו של הרב סייע להם למצוא פתרונות בנושאים הלכתיים ואחרים והקל עליהם את השירות שגם כך אינו זוכה לחיבוק פנים קהילתי בקרב החברה החרדית.

למרות שמסלולי שילוב חרדים בצבא קיימים כבר כמה שנים עדיין ניטשת מתקפה קשה כנגדם על ידי גורמים בציבור החרדי שפועלים בעיקר באמצעות הפצת מודעות תוקפניות במיוחד בהן מוצגים החיילים החרדים כחזירים שמנסים לפגוע בציבור החרדי. עד עתה לא הייתה התנערות חד משמעית מהמודעות המזעזעות גם מקרב המנהיגים המתונים יותר והחיילים החרדים חשים שביטול תפקידו של הרב לשילוב חרדים מלמד כי הצבא מתעלם ממצבם ומהסיטואציה הבעייתית שבה הם נמצאים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במסגרת התכנית הרב-שנתית גדעון מתוכנן המשך הרחבת גיוס החרדים תוך מתן כלל התנאים הנדרשים למתגייסים. בתכנית נכללים תהליכי התכנסות והתייעלות בכוח האדם ונבחנים כלל התפקידים כולל התפקיד הספציפי זה. בכל חלופה יינתן מענה לצרכי החיילים החרדים בשל חשיבות הנושא".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן