בעקבות הפרסום: מירי רגב חזרה בה והממשלה לא תדון בחתימה על ההסכם

בעקבות הפרסום הבוקר הודיעה השרה מירי רגב מתנגדת להחלטה שצפויה לעלות בישיבת הממשלה לגבי הצטרפות ישראל להסכם שיתוף פעולה עם האיחוד האירופי בתחום התרבות, שמחריג את ההתנחלויות. ההצעה ירדה מסדר היום

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/17 12:06 ב בשבט התשעז

בעקבות הפרסום: מירי רגב חזרה בה והממשלה לא תדון בחתימה על ההסכם
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרת התרבות והספורט מירי רגב הודיעה הבוקר כי היא מתנגדת להחלטה שצפויה לעלות בישיבת הממשלה לגבי הצטרפות ישראל להסכם שיתוף פעולה עם האיחוד האירופי בתחום התרבות, שמחריג את ההתנחלויות.

רגב פרסמה את ההודעה חרף העובדה שבמסמך הרשמי של הצעת ההחלטה של הממשלה שהופץ לשרים ביום רביעי על ידי לשכת ראש הממשלה נכתב בפירוש כי היא תומכת במהלך. "שרת התרבות תומכת בשיתופי פעולה בין לאומיים בתחום התרבות, עם זאת במידה שההסכם שמציע משרד החוץ עם האיחוד האירופי כולל חרם על יהודה ושומרון - השרה רגב תתנגד לו ומשרד התרבות לא יהיה צד בהסכם זה", נמסר בהודעה.

מלשכתה של רגב נמסר עוד כי היא מתכוונת לפנות לראש הממשלה בנושא, להבהיר את התנגדותה ולבקש להסיר את הנושא מסדר יומה של ישיבת הממשלה.

הבוקר פרסמנו ב'כיפה' בעקבות פרסום בהארץ, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יביא היום (ראשון) לאישור הממשלה החלטה על הצטרפות להסכם עםהאיחוד האירופי על שיתוף פעולה בתחום התרבות והמדיה. ההסכם יכלול סעיף שמונע ממוסדות תרבות או מדיה מההתנחלויות בגדה המערבית, במזרח ירושלים וברמת הגולן לקבל מענקים אירופיים, כיוון שאינם מהווים חלק מישראל.

משמעות ההחלטה היא הסכמה מעשית של ממשלת ישראל לחרם אירופי על ההתנחלויות. היא כוללת גם העברת 1.28 מיליון אירו מכספי משלם המסים הישראלי לאיחוד האירופי, בעבור השתתפות בתוכנית שממנה יוחרגו מוסדות ויוצרים מההתנחלויות.

בהצעת הההחלטה נאמר כי שרת התרבות מירי רגב תומכת במהלך. נזכיר, כי בעבר פעלה רגב נגד החרמת של מוסדות תרבות ביו"ש ואף איימה לשלול תקציבים מתיאטרון שיצהיר כי איננו מופיע מעבר לקו הירוק. לפני כשנה פרסמה השרה רגב מבחני תמיכה מעודכנים בתיאטראות ובתזמורות, הכוללים הטבה תקציבית שתינתן למוסדות שיופיעו בהתנחלויות בגדה ושלילת תמיכה נקודתית מאלה שלא יופיעו בגדה, בנגב ובגליל.