בעקבות גל הטרור: רה"מ הורה לזרז קידום הכיסוי הסלולארי ביו"ש

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לזרז את קידום הכיסוי הסלולארי ביהודה ושומרון. כבר השבוע הבא: תחילת העבודות בוואדי חרמיא

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/10/15 15:20 ח בחשון התשעו

בעקבות גל הטרור: רה"מ הורה לזרז קידום הכיסוי הסלולארי ביו"ש
Shutterstock, צילום: Shutterstock

מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, דיווח בדיון שנערך בועדת חוץ וביטחון שכינס ח"כ ואל"מ במיל' מוטי יוגב, כי ראש הממשלה הורה לזרז את קידום הכיסוי הסלולארי ביהודה ושומרון. עוד דווח על תחילת ביצוע הקמת אתר תקשורת בואדי חרמייה הסובל שנים ארוכות מבעיית קליטה קשה. הבוקר נדרס שם שוטר על ידי נהג ערבי.

הכיסוי הסלולרי ביהודה ושומרון נמצא מזה שנים בבעיה קשה של חוסר קליטה חמור המקשה מאד את מרקם החיים של האזרחים ואף גורם לסכנה ביטחונית חמורה, שכן אי אפשר במקומות גדולים לדווח לכוחות הביטחון וההצלה על תאונות ואירועי טרור שקורים על הצירים ביו"ש.

הבוקר התכנסה ועדת המשנה לעניינים אזרחיים וביטחוניים ביו"ש בראשות ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) לדיון מעקב בנושא הכיסוי הסלולארי, לאחר שבדיונים קודמים נרקמה תכנית בין משרד התקשורת, גורמי צה"ל, החברות הסלולריות והרשויות המקומיות, לכיסוי סלולרי מלא תוך 3 שנים.

בדיון השתתף גם מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, שדיווח על הנחיית הגורמים המדיניים לזרז את הליך הקמת אתרי התקשורת בעקבות גל הטרור.

בנוסף, חברי הועדה עודכנו במצב הקמתם של לא פחות מ-7 אתרים חדשים, שיוקמו עד תחילת שנת 2016, עוד 12 אתרים שיוקמו במהלך השנים 2016-2017 ועוד 25 אזורים ללא כיסוי שבהם ישודרגו האתרים הקיימים.

בואדי חרמייה, המסמל בשמו חוסר יכולת תקשורתית מעפרה ועד שילה, מקום בו נהרגו 11 אזרחים וחיילים בפיגוע ועוד תאונות ופיגועים נוספים, בהן גם פיגוע דריסה הבוקר, יחל בשבוע הבא ביצוע הטמנת הסיב האופטי ובהמשכו יוקם בתחילת שנת 2016 מגדל התקשורת בתחנת המשטרה הבריטית - כיום בית יד לבנים לזכרם של הנופלים במקום.

"חוסר הכיסוי הסלולרי פוגע ביכולת להציל חיים גם במרקם החיים של קרוב ל-400 אזרחים החיים ביו"ש" סיכם ח"כ מוטי יוגב והוסיף: "אני שמח שסוף סוף, גם בסיוע מנכ"לי משרד התקשורת, החברות הסלולריות וגורמי מערכת הביטחון, אנחנו עוקבים אחרי תכנית עבודה ולוחות הזמנים לביצועה ומקווה ומאמין שנגיע לכיסוי סלולארי מרבי ומיטבי של הכבישים והיישובים ביהודה ושומרון כפי שקיים בכל שטחה של מדינת ישראל."