בעלי קופיקס ואושר עד קוראים לממשלה לכפות האיסור על עבודה בשבת

הקואליציה נגד עבודה בשבת קראו לממשלה לכפות את האיסור על עבודה בשבת. בעלי רשת הסופרמרקטים אושר עד: נוצרה אפליה לטובת האנשים שמצפצפים על החוק

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/07/15 16:00 ד באב התשעה

בעלי קופיקס ואושר עד קוראים לממשלה לכפות האיסור על עבודה בשבת
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בעלי קופיקס, אושר עד ועסקים נוספים, יחד עם ד"ר יובל אלבשן ונשיא התאחדות התעשיינים צביקה אורן הכריזו על הקמת 'הקואליציה לשבת שוויון' במטרה לעורר מודעות לקיפוח עובדים ובתי עסק העובדים בשבת. מדובר בהתארגנות משפטית שנוצרה, כך על פי מייסדיה, להגן על גופים מסחריים שנפגעים מכך שאינם פותחים את בתי העסק שלהם בשבת, ותסייע לבתי עסק בבתי המשפט. עד כה הוגשו שתי עתירות העוסקות בהיתר המכירה.

במסיבת עיתונאים בה השתתפו אבי כץ, בעלי רשת קופיקס, יהודה לניאדו, מנכ"ל רשת הסופרמרקטים אושר עד, ומנהלי עסקים נוספים, קראו האישים לממשלה לכות את האיסור על עבודה בשבת ולפעול לפיצוי לבתי עסק הסגורים בשבת.

"אני לא מסכן - אני מקופח. אני לא יכול למכור בשבת", אמר אבי כץ במהלך מסיבת העיתונאים, ומתח ביקורת על עסקים העובדים בשבת. "מנכל AM:PM לא עבד שעה אחת בחייו בשבת, וגם לא מנהל הסניף ולא מנהל האזור. הקופאים והסדרנים שעובדים, סוף שרשרת המזון של התעסוקה, הם אלו שסובלים, וגם אם מנהל בא לביקור או עונה לטלפון לא מדובר בחלוקה הוגנת".

"בכל סופר מעסיקים עובד זר שעובד 7 ימים בשבוע, והוא לא מקבל שקל אחד על עבודה בשבת. לפני עשרות שנים מדינת ישראל נחה בשבת. גם לקפח ילד שלא יכול לבקר את סבתו בשבת זו אותה הבעיה בעיני, ואותו הקיפוח. מדינת ישראל צריכה ויכולה ליהנות גם היום מהשבת, ולנוח בה כמו שהיא מבינה", הוסיף כץ.

"אנחנו לא רוצים לעודד אנשים לשמור מצוות", הבהיר עורך הדין יצחק מירון, החבר בקואליציה החדשה. "המצב הקיים מאפשר לגופים עברייניים להמשיך ולעבור על החוק, ולהרוויח כסף על חשבון אלה ששומרים על החוק. מדובר בבעיה סוציאלית ממדרגה ראשונה. יש צורך להפריד בין פעילות תרבותית למסחר - הקואליציה לא נועדה להשפיע על דברים אחרים שנעשים או לא נעשים בשבת".

"נוצרה אפליה לטובת האנשים שמצפצפים על החוק, והם אלה שגורמים נזק לאלה שלא פתוחים בשבת. חייב להתקיים יום מנוחה שייקבע מלמעלה ואת זה אסור לשנות ואסור לפגוע בו", אמר יהודה לניאדו, מנכ"ל רשת אושר עד.