בני קצובר לתושבי עוטף עזה: מצפה מכם ליותר מנהיגות ואומץ

בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון, התייחס לעזיבת תושבי עוטף עזה את בתיהם ואמר "אם יש להם טיפה ראייה עקרונית, הם חייבים לחזור לעוטף עזה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/08/14 15:18 טו באב התשעד

בני קצובר לתושבי עוטף עזה: מצפה מכם ליותר מנהיגות ואומץ
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בני קצובר, יו"ר ועד מתיישבי השומרון, ראש המועצה האזורית שומרון לשעבר וממקימי גוש אמונים התראיין היום ברדיו גלי ישראל וקרא לתושבי עוטף עזה לאזור אומץ ולחזור הביתה.

"צורם לי וכואב, לראות ציבור שהיה אמור להיות חלוצי ומוביל, חוגג מצד אחד לפני כמעט עשור, לפני תשע שנים, את היציאה מעזה והיום בעיניים כלות הוא צריך לצפות על מה שזה הביא עליו”, אמר קצובר. "הוא לא עמד כידוע לימין הגיבורים, חלוצי גוש קטיף, שחטפו בעצמם בתדירות די גבוהה פצמ"רים בעקבות הסכמי אוסלו וקסאמים ומרעין בישין אחרים. הם לא נטשו, הם לא ברחו, עמדו בגבורה מול האש והיום הם (ציבור האזרחים בעוטף עזה) עצמם צריכים בעצמם להיות מגורשים. ואני לא יכול לשכוח את המחזות שדי ביטאו את התמיכה ולפעמים גם השמחה על כך שיוצאים סוף סוף מעזה".

קצובר המשיך והזכיר את הגירוש מגוש קטיף ואמר "מי שחשב שאין לנו מה להיות שם, אז הוא עכשיו בעצמו משלם את המחיר. וזה מאוד עצוב, אני לא שמח על העניין הזה אבל יחד עם זאת הייתי מצפה מהם קצת ליותר מנהיגות, מפני שהם לא מודעים שהיכן שלא נמצאים אזרחים גם הצבא בסוף לא יישאר. וככל שהם יחלישו את אחיזתם בעוטף עזה, גם הפעילות הצבאית שתאפשר להם את החיים בעזה, גם היא תקטן".

לשאלה האם הם צריכים להישאר במרכז ובצפון או לחזור לבתיהם ענה קצובר באופן חד משמעי "אני חושב שאם יש להם טיפה ראייה עקרונית, הם חייבים לחזור על נשיהם וטפם לעוטף עזה. זה יאלץ את הצבא ואת הממשלה לפעול בהתאם, מפני שאם תיפול שערה משערות ראשו של מישהו שם, יהיה רעש לא רגיל וזה הדבר שאולי יהווה מנהיגות שהם צריכים לבטא אם הם באמת חפצי חיים. אני הייתי ממליץ להם לאזור אומץ, לחזור הביתה בראש מורם, עם דגלי ישראל, בשירה, בתופים ובמחולות".