בניון: ריבלין מפנה עורף לבני עמו

במכתב חריף ועוקצני מבקר הזמר עמיר בניון את נשיא המדינה, רובי ריבלין וקורא לו לבקש סליחה מבני עמו

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 17/06/15 18:02 ל בסיון התשעה

בניון: ריבלין מפנה עורף לבני עמו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הזמר עמיר בניון, פנה היום בדף הפייסבוק שלו לנשיא המדינה והאשים אותו כי הוא מוותר על זהותו היהודית ומתנשא על בני עמו.

"לכבוד נשיא מדינת ישראל, מר רובי ריבלין. שלום רב, שמי עמיר בניון, ואנחנו קצת מכירים", רמז בניון לתקרית בה החליט רבלין לבטל את הופעתו של בניון בבית הנשיא לאחר שפרסם את השיר "אחמד אוהב ישראל" בדף הפייסבוק שלו ועורר מהומה תקשורתית כנגדו.

"לא יכולתי שלא לכתוב לך את המילים האלה, לאור העובדה שעיניי רואות כי כבודו הולך בדרך לא הוגנת כלפי עמו, ומתרחק בכל יום שעובר, יותר ויותר, עד כדי ויתור כמעט מוחלט על הערכים היהודיים בעם היהודי, ועל זהותו האישית כיהודי. ובעיקר, הכי חשוב - על הפניית עורף אל בני עמו, תוך התנשאות והחלפת העור באופן חריף מדי", הטיח בניון.

הזמר שהפך בשנה האחרונה לפרובוקטיבי השתמש במשל של הבן איש חי, "משל לסולם שעמד רכון על הקיר. המדרגה העליונה של הסולם התחילה להתפאר בפני המדרגות התחתונות ממנה, וכך אמרה: "אף על פי שאני כמותכן, עליונה אני עליכן. ואילו לא הייתה בי מעלה מיוחדת בזכות עצמי, שבגללה בחר בי בעל הבית להיות עליונה - לא היה עושה אותי עליונה. ואם כך, מיוחדת אני מכן, ועליונה על כולכן - בזכותי".
עבר במקום איש ששמע את דברי ההתפארות של המדרגה העליונה, בא והפך את הסולם. וכך, כהרף עין המדרגה העליונה הפכה לתחתונה שאין תחתונה ממנה (הכי קרובה לאדמה( המוסר פשוט ומובן".

בניון הוסיף, "כבודו אמנם נשיא, אך הוא אינו עליון על שום אזרח במדינת ישראל. אדרבא, אם היה משכיל כבודו להכיר את בני עמו - היה הופך עצמו לענו וצנוע, כי ידוע שבני עמו אינם אוהבים שחצנים, ואינם סובלים שום ריח של עליונות. ובכלל, מוסד הנשיאות שייך להם לפחות כמו שהוא שייך לכבודו".

המכתב נמשך בביקורת צינית עוקצנית, "אם ישכיל כבודו להכיר את בני עמו, יידע שמדובר לא פחות ולא יותר בעם החכם בעולם. ואין כזה דבר 'אזרחים טיפשים'. אדרבא, היה לכבודו להפנים זאת, וזה היה מביא אותו לדבר אמת ובגובה העיניים, במקום להתרחק ולדבר כל מני סיסמאות מכובסות".

בניון המליץ לריבלין ל"לחזור בתשובה" ולבקש את סליחת העם, "בטוח שאם כבודו יבקש סליחה מכל הלב מאזרחיה היהודים של מדינת ישראל, הם יקבלו אותו חזרה אל חיקם. ובלבד שכבודו יעלה על שביל הזהב" ,כתב הזמר.

"בשתי מילים: תאהב יהודים לא פחות מכפי שאתה אוהב בני עמים אחרים", סיים בניון את מכתבו החריף.

כזכור, בשנה וחצי האחרונות הביע בניון לא אחת את דעותיו הפוליטיות והצליח להרגיז באמצעות שירים אותם הוא מכנה "ססטוסים מולחנים" רבים בתקשורת ובעולם הפוליטי.