בנט: "צר לי שיש כאלה שחושבים שלבעל כיפה סרוגה אסור לעבוד בתקשורת"

שר החינוך אמר כי על התקשורת לבצע חשבון נפש בנוגע להדרת הימין מהמיקרופונים. "בתקופת ההתנתקות לא שאלו אם זה יביא אסון בטחוני על ישראל, כל השאלות היו סביב 'האם המפונים יפעילו אלימות או לא'? אני משמיע קול של מיליוני אנשים"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 06/11/16 16:44 ה בחשון התשעז

בנט: "צר לי שיש כאלה שחושבים שלבעל כיפה סרוגה אסור לעבוד בתקשורת"
הלל מאיר, צילום: הלל מאיר

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, אמר בראיון לגלי צה"ל כי "בתקשורת יש היתממות, את מדברת בתכנית של 'מה בוער' בה יש ארבעה שדרנים: רזי ברקאי, את, רינו צרור ואילנה דיין, בפריים טיים של גלי צה"ל, כולכם עם עמדה אחת. למה כשניסו להביא את אראל סג"ל, למשל שיביע עמדה אחרת, אז מייד כולם הזדעקו?".

ליפקין שחר אמרה לבנט כי "אנחנו לא מדברים על דעות, אנחנו מדברים על ניהול שיח, כל אחד עושה את תפקידו מאחורי המיקרופון בניהול השיח ולא בהבעת עמדה".

"זו היתממות" ענה מייד בנט " אני לא חושב ששדרן יכול להסתיר את עמדותיו. ברור לך שאם היה מראיין אותי עכשיו קלמן ליבסקינד הוא היה שואל אותי שאלות אחרות. וזה בסדר. אני לא רוצה שתסתירי את עמדותייך. תקשורת נושכת, חיה ותוססת צריכה להיות עם אנשים בעלי דעות" אמר בנט אך הדגיש כי "התקשורת גם היא צריכה להסתכל פנימה ולראות למה אין איזון, למה זה ככה. 'מה בוער' הוא הפריים טיים של מדינת ישראל, אי אפשר היה למצוא קלמן או אראל סג"ל?".

בנט הדגיש כי תקשורת מוטה שמאלה מזיקה למדינת ישראל "אני לא זוכר אף פעם ששאלו למשל את ראש הממשלה למה הוא מקפיא את הבנייה בירושלים. אני לא זוכר בתקופת ההתנתקות שאלות נוקבות- האם ההתנתקות היא נכונה או לא? אולי זה יביא אסון בטחוני על מדינת ישראל? כל השאלות היו- האם המפונים יפעילו אלימות או לא? את חייבת להבין, אני משמיע עכשיו קול של מיליוני אנשים שבמשך שנות דור העמדה שלהם לא באה לידי ביטוי".

על הטענה כי תאגיד השידור השידור הישראלי החדש "כאן", מוצף באנשי תקשורת ימנים, ענה בנט כי "צר לי שיש מי שחושב שאם מישהו עם כיפה סרוגה על ראשו אז אסור לו לעבוד בתקשורת. זה לא ראוי ואני חושב שמי שאמר את הדברים ראוישימשוך את דבריו".