בנט על לחצי אובמה: הימים האחרונים מוכיחים שברגע האמת אף אחד לא יבוא לעזרתנו

שר הכלכלה נפתלי בנט מגיב ללחצי נשיא ארה"ב ברק אובמה בנוגע לחתימה על הסכם מסגרת. על חוק הגיוס אומר בנט: "אני מעריך שתוך שבועיים שלושה נצביע"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/03/14 08:44 א באדר ב'

בנט על לחצי אובמה: הימים האחרונים מוכיחים שברגע האמת אף אחד לא יבוא לעזרתנו
דוברות נפתלי בנט, צילום: דוברות נפתלי בנט

שר הכלכלה ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט מגיב על איומי ברק אובמה לפיהן "זמנה של מדינה יהודית הולך ואוזל". בראיון בגלי צה"ל אמר בנט כי ברגע האמת אנו נישאר לבד ולכן אין לנו על מי לסמוך אלא על עצמנו. "אירועי הימים האחרונים מוכיחים שהעולם לא יבוא לעזרתנו כשנצטרך", אמר כשהוא מתייחס לקולות המלחמה העולים בין אוקראינה לרוסיה ולחוסר התגובה המשמעותית של ארה"ב.

"אנחנו לא חייבים לעשות שום דבר שפוגע במדינת ישראל", הבהיר בנט. "בסופו של דבר רק צבא חזק יוכל להגן עלינו. צריך לדעת שבסופו של יום יש לעשות מה שטוב למדינת ישראל. לא תמיד מה שדוחקים אותנו הוא הדבר הנכון לעשות ותפקידה של ממשלת ישראל הוא לעשות את הדבר הנכון".

לשאלה האם יסכים להישאר בממשלה במידה וראש הממשלה בנימין נתניהו יחתום על מסמך אשר כולל בתוכו ויתורי שטחים, ענה בנט בלאו מוחלט. "אני לא מקבל מצב בו ראש הממשלה יחתום על מסמך שעוסק בקווי 67'. לא נהיה בממשלה שתחתום על דבר כזה".

בדבריו התייחס בנט גם לעצרת החרדים אמש (א') וטען כי דעתו אינה נוחה מהשתתפותם של הרבנים הראשיים בהפגנה. "הפגנה שמשדרת מסר נגד גיוס היא לא מקום לאנשים מהציונות הדתית. הצבא הוא לא נטל אלא מצווה. אני לא רואה בעין טובה את הדבר", אמר בנט אך יחד עם זאת הבהיר "אני עובר הלאה. צריך לאחד את עם ישראל. לא צריך לחפש את ההוא וההוא. אני מבין את הכאב והחשש של החרדים. צריך להפסיק לריב".

עוד חזר בנט, בהתייחסו לסנקציות הפליליות, על הטענה שחרדים לא ישבו בכלא גם אם לא יתגייסו. "אין סנקציות פליליות ואף אחד לא מתכוון לשים בחורי ישיבה בכלא", אמר בנט. "אלו שבאמת לומדים תורה ימשיכו ללמוד והרב ילכו לתעסוקה ולצבא. אחרי שהאבק ישקע על הצעקות משני הצדדים רבבות חרדים ישתחררו למעגל התעסוקה וצריך לשלב אותם".

"יש כאן שיתוף של קיצונים משני הצדדים", הוסיף בנט בנוגע לקריאות כנגד לפיד וחוק הגיוס, ואף נגד החרדים. "יש כאלו שמאוד רוצים להיכנס בחרדים ויש עסקנים שרוצים להיות הקורבנות. החוק טוב, מתוך ובסוף המטרה היא לשלב את החרדים. הצבא שורד בלי החרדים אבל הכלכלה לא תשרוד. אנחנו עושים מהלך שאף ממשלה לא הייתה מוכנה לעשות. אני מעריך שבשבועיים-שלושה הקרובים נצביע על החוק".