בנט על הסכם הגרעין: היום הזה ייזכר כיום שחור בתולדות העולם החופשי

זעם במערכת הפוליטית בעקבות החתימה על ההסכם הסופי בין איראן למעצמות בוינה. סגנית השר חוטובלי הגיבה והבהירה כי מדובר ב"הסכם כניעה היסטורי של המערב לציר הרשע בראשות איראן"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/07/15 10:00 כז בתמוז התשעה

בנט על הסכם הגרעין: היום הזה ייזכר כיום שחור בתולדות העולם החופשי
shutterstock, צילום: shutterstock

זעם במערכת הפוליטית בעקבות גיבוש ההסכם הסופי בין איראן למעצמות בנושא הגרעין. בשעות אלו נציגי המעצמות ונציגי איראן מסכמים את הפרטים הסופיים של הסכם הגרעין, אשר יוביל להסרת הסנקציות על איראן.

דיפלומט איראני הודיע היום (ג') בוינה כי הושג הסכם שבמסגרתו תסיר הקהילה הבינלאומית את הסנקציות מעל איראן בתמורה לפיקוח על אתרי הגרעין שלה. בשעה 11:30 יוכרז ההסכם באופן רשמי וסופי.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הגיבה בזעם על ההסכם וכינתה אותו הסכם כניעה היסטורי. "ההסכם הזה הוא הסכם כניעה היסטורי של המערב לציר הרשע בראשות איראן. ההשלכות של ההסכם בעתיד הנראה לעין הן חמורות מאוד, איראן תמשיך לפזר את גרורות הטרור שלה לכל עבר, תמשיך ללבות את המזרח התיכון וחמור מכל תעשה צעד ענק לכיוון היותה מדינת סף גרעינית. מדינת ישראל תפעל בכל האמצעים הדיפלומטים על מנת לנסות ולמנוע את האישרור של ההסכם".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הגיב אתמול על ההסכם המתגבש והבהיר כי מדובר בחזיון תעתועים בחסות אמריקנית. "ההסכם המתגבש עם איראן, המהתלת במערב ומצהירה בגלוי על כוונתה להמשיך בתכניותיה הרצחניות גם כנגד מי שנושא ונותן איתה, הוא אשליה מסוכנת. העסקה מסכנת את שלום העולם, סוללת את הדרך לפצצות גרעין רבות ומעניקה מאות מיליארדי דולרים למכונת הטרור האירנית. ישראל לא תוכל להשלים עם כל זה".

יו"ר הבית היהודי וחבר הקבינט השר נפתלי בנט הגיב ואמר כי "היום הזה ייזכר כיום שחור בתולדות העולם החופשי. ספרי ההיסטוריה נכתבים היום מחדש, עם פרק מסוכן וחמור במיוחד. אזרחי העולם המערבי שקמים לעוד יום בעבודה או בלימודים, עדיין לא מודעים לעובדה שכחצי טריליון דולר יעברו כעת למעצמת טרור חדשה, שהיא המדינה המסוכנת ביותר בעולם, אשר חרטה על דגלה השמדת מדינות ועמים. היום זה אנחנו, מחר זה יכול להגיע לכל מדינה על הכדור בצורת מזוודת נפץ בלונדון או ניו יורק. ישראל עשתה הכל כדי להתריע מהסכנה ובסוף תפעל לפי האינטרסים שלה ותעשה כל מה שנחוץ כדי להגן על עצמה".