בנט: מהלך שריון אוחנה היה מוקדם מידי

בהודעה אותה פרסם הבוקר הביע בנט צער על פרישתו של אוחנה ציין כי שיער שהמהלך יספוג ביקורת חריפה אך כנראה שלא צפה עד כמה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 29/01/15 10:29 ט בשבט התשעה

בנט: מהלך שריון אוחנה היה מוקדם מידי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט הגיב הבוקר בדף הפייסבוק שלו לפרישתו של אוחנה, הוא הביע צער על הפרישה אך גם הודה כי המהלך נעשה ככל הנראה בזמן לא מתאים.

"לפני שלושה ימים הודעתי על הצטרפותו של אלי אוחנה לתנועת הבית היהודי. הרעיון היה לחבר קהלים גדולים וחדשים לתנועה המופלאה שלנו" כותב בנט והוסיף, כי ידע שהוא צפוי להתנגדות מבית ומחוץ, כי "ככה זה כאשר רוצים לשנות. כבר ביצענו שינויים לא-קטנים בתנועה בשנים האחרונות".

בנט מאשים את כולם בעניין, "לצערי, המתקפה שהגיעה מכל מקום (גם מהתקשורת, גם מתוך הציבור) הייתה יותר מדי, גם בשביל איש אמיץ ולוחם כמו אלי".

הוא ציין כי בסקרים שפורסמו אתמול הבית היהודי דווקא התחזק. מה שמוכיח כי המהלך היה נכון. בנט הצהיר כי הוא גאה במהלך מאד, אך כנראה הוא היה מוקדם מידי.

"אלי אוחנה הוא ישראלי נפלא שמגלם בסיפור חייו נחישות, התמדה וגאווה לאומית. דווקא ככל שתקפו אותו יותר, למדתי יותר להעריך אותו" כתב בנט וסיפר כי בימים האחרונים אוחנה התכונן לכהונתו כחבר כנסת, "סיפר לי שלמד את עבודת הוועדות, נכנס לנושאים כלכליים, קבע עם פעילים, התחיל לעבוד. אני גאה באלי אוחנה וזכיתי בחבר נפלא, הכנסת איבדה נציג של העם".

"הבית היהודי כבר מזמן נפתחה לכל עם ישראל. הדיון הזה נגמר. כשיש לנו ברשימה חילונית במקום הראשון, הרב אלי בן דהאן אחריה, ולאחריהם את ינון מגל ורונן שובל, כשיש לנו אנשי צבא, כשיש לנו אשכנזים וספרדים, נשים וגברים, צעירים ומבוגרים - החזון כבר מתממש", הצהיר בנט כשהוא מתעלם מהעובדה ששריון אוחנה דחק את שובל אל מקום לא ריאלי בעליל.

"זה לא פותר אותנו מלעשות חושבים כציבור, וממני כמנהיג ציבור, כי למדנו הרבה השבוע. ומאלי - למדתי שיעור גדול באהבת ישראל, ובצניעות של איש גדול", סיים בנט.

גם חברת הכנסת מטעם הבית היהודי, איילת שקד, הגיבה הבוקר ברשת ב' לפרשיית אלי אוחנה: "התנגדתי לשריון עצמו, לא לדמות אלי אוחנה. אני חושבת שאם ההתנהלות הייתה נכונה הוא היה צריך להתמודד בפריימריז ולא לקבל שריון".

שקד התייחסה גם לדברים שאמרה נחרצות לאחר הפריימריז לפיהם לא יהיו שריונים בעשירייה הראשונה, "חשבתי שלא צריך לשריין עוד אנשים, אני מאמינה בחוכמת ההמונים. אני מקווה שבפריימריז הבא, אלי אוחנה יתמודד אצלנו".

פרישתו של אוחנה הביאה גם לתגובות מאישים נוספים במערכת הפוליטית. ח"כ משה פייגלין עקץ הבוקר את בנט וכתב: "מפלגה שאינה מסוגלת להכיל את אלי אוחנה, לעולם לא תהיה מפלגת שלטון. מנהיג שאינו מבין את בשורתו לעומקה אינו מסוגל לעמוד בלחצים - אינו מנהיג".