בנט לליאור שליין: "הדרך בה אתה מתגרבז על שומרי מסורת היא דוחה"

ליאור שליין אמר בתכנית "גב האומה" כי אברהם אבינו היא דמות מומצאת וכי התנ"ך הוא סיפור שנכתב בידי אדם. "אין שום הוכחה היסטורית שהיה איש כזה אברהם"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 20/11/16 16:33 יט בחשון התשעז

בנט לליאור שליין: "הדרך בה אתה מתגרבז על שומרי מסורת היא דוחה"
גב האומה, צילום: גב האומה

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, תקף את מגיש תכנית הסאטירה "גב האומה" ליאור שליין, לאחר שזה טען בתכנית האחרונה כי אברהם אבינו הוא המצאה דמיונית וכמוהו התנ"ך. שליין הציג חלקים מסרטון של בנט בו הוא מסביר על פרשת "לך לך" וטען כי מדובר בפרשנויות של בנט ולא בעובדות היסטוריות.

"ליאור שליין, זכותך לא להאמין שהייתה דמות כזו, אברהם אבינו, כפי שהצהרת אמש (וזה עוד הדבר הפחות בוטה שאמרת כנגד סיפורי התנ״ך). אבל הדרך בה אתה מתגרבז על מיליוני ישראלים שומרי מסורת היא דוחה" כתב בנט בעמוד הפייסבוק שלו.

"זלזלת במזרחיים ובמשורר ארז ביטון, שהעיד כי נפגע ממך עד עמקי נשמתו. אתה מזלזל בקביעות ביהודים מאמינים כמוני ובשומרי מסורת בפריים טיים, ושום מכונת צחוקים מוקלטים לא תהפוך את ההתנשאות הפריווילגית הזו ל'סאטירה'".

שליין עצמו לא נותר חייב והגיב לשר החינוך בדף הפייסבוק שלו וכתב: "אתמול ב"גב האומה" הבעתי ביקורת סאטירית ומנומקת על פוסט שפרסם נפתלי בנט וטענתי שהוא שקרי, חסר אחריות וילדותי. היום, כדי להראות שטעיתי, בנט פרסם פוסט שקרי, חסר אחריות וילדותי.

בנט, זאת כבר פעם שנייה שאתה מנסה להדביק לי ול"גב האומה" גזענות, כדי להסית נגדנו. הזלזול שלך בישראלים ממוצא מזרחי עד כדי כך עמוק, שאתה מניח שהם יגיבו באופן רגשי ויקנו את השקר הזה אוטומטית? שישכחו מי משתתפי התכנית? שלא יבדקו מה נאמר בה? המניפולציה שלך שקופה ולא תעבוד. תשאל את איילת שקד, היא שמעה שהמזרחים אינטליגנטים כמו אלי אוחנה.

ולעניין "מכונת הצחוקים המוקלטים" - זה מתחת לכבודי, אבל חבר הקבינט ושר החינוך נשמע מוטרד. אז בנט, תאמין בקהל כמו שאתה מאמין באלוהים: גם אם אתה לא רואה את הקהל, הוא נמצא שם. הוא צופה בנו כל הזמן. והוא צוחק, בזמן שאנחנו מצלמים תכניות".

שליין העלה בתכניתו אמש קטעים מסרטון שהעלה בנט לעמוד הפייסבוק שלו בנוגע לפרשת לך לך. בנט סיפר על הבטחתו של אלוקים לאברהם כי זרעו יירש את ארץ ישראל. שליין אמר בתגובה כי "זה סיפור מאוד יפה רק שיש לו כמה פרשנויות חוץ מהפרשנות של בנט. שום דבר מזה לא קרה. אין שום הוכחה היסטורית שהיה איש כזה אברהם".

(צילום: גב האומה)

"הדיאלוג בין אלוקים לאברהם שבנט מדבר עליו כמו על עובדה היסטורית לא קרה" אומר שליין. מה שכן קרה, לטענתו, "זה שסופר שכתב את הספר הזה לפני 2,800 שנה רצה ליצור זיקה בין העם היהודי לארץ ישראל, זיקה שתשרוד גם בגלות, אז הוא כתב שכבר אלף שנה קודם אלוקים הבטיח את הארץ לאברהם. ההוכחה שבנט מנפנף בה היא סיפור ממוצא, על איש שלא קיים שקיבל הבטחה מיישות דמיונית לפני 3,800 שנה בגלל ספר שאנחנו החלטנו שהוא קדוש" אמר שליין.

(צילום: גב האומה)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן