בנט: "חוק ההסדרה- המתנה הכי טובה במלאת יובל להתיישבות"

חברי הכנסת של הבית היהודי חוגגים את תוצאות הקריאה הטרומית, אך יש כאלה שמסייגים את התלהבותם ומדגישים כי "עוד מוקדם לברך על המוגמר"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 16/11/16 15:42 טו בחשון התשעז

בנט: "חוק ההסדרה- המתנה הכי טובה במלאת יובל להתיישבות"
ששון תירם, צילום: ששון תירם

בבית היהודי נושמים כעת לרווחה, חוק ההסדרה עבר בקריאה טרומית ללא הפתעות וללא משבר קואליציוני. רבים מיהרו לברך על המהלך ולהכריז כי הגיע הקץ לבעיית הבג"צים בהתיישבות ביהודה ושומרון, מאידך אחרים ביקשו להתמקד במאמצים הבאים לחקיקת החוק, "מוקדם עוד לברך על המוגמר שכן ישנם אתגרים לא פשוטים על מנת לאשר אותו בקריאה שלישית" הזהירה יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי.

"כפי שהצלחנו במשימה הזאת, כך נצליח גם להבא - בנחישות, באמונה, ותוך שיתוף פעולה עם ראש הממשלה ושאר מפלגות המחנה הלאומי. זאת המתנה הכי טובה שיכולנו להעניק במלאת יובל להתיישבות" אמר יו"ר הבית היהודי ושר החינוך, נפתלי בנט עם אישור הצעת חוק ההסדרה בקריאה טרומית במליאת הכנסת.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי "היום עשינו צעד ראשון בכיוון הנכון. חוק ההסדרה יעבור בעזרת ה' בארבע קריאות בחודש הקרוב ויהיה חלק חשוב בתהליך הנורמליזציה של מאות אלפי התושבים ביהודה ושומרון. ההסדרה ביו"ש תתקדם תוך שמירה על כבודו של בית המשפט".

"אני מבקש להודות מאוד לשרים בנט שקד על הובלה נחושה של החוק ולראש הממשלה וכלל מפלגות הקואליציה שגילו אחריות ומחויבות להתיישבות ולמתיישבים. ממשלת הימין הוכיחה היום שהיא יודעת למשול ובעזרת ה' נמשיך למשול, לשנות ולעשות טוב לעם ישראל בכל התחומים" חתם סמוטריץ'.

"אנחנו נקדם את החוק במהירות האפשרית כבר בשבוע הקרוב בועדת החוקה בראשותי" אמר יו"ר ועדת החוקה, ח"כ ניסן סלומינסקי. "הגיע הזמן לעשות סוף לעוול המתמשך שנעשה למתיישבים".

"מדובר על הישג משמעותי בדרך לנורמליזציה כלפי אזרחי ישראל שומרי חוק החיים ביהודה ושומרון" אמרה יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם רפאלי לאחר ההצבעה במליאה. "צדק אמיתי ושמירה על זכויות אדם חייבים לחול על כל אזרחי המדינה. שאלת הסדרת ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון נכון לה שתידון בשדה הפוליטי ולא בשדה המשפטי. אסור לנו להרוס בנייה שבוצעה בתום לב ובאישור ממשלות ישראל. מוקדם עוד לברך על המוגמר שכן ישנם אתגרים לא פשוטים על מנת לאשר אותו בקריאה שלישית".

ח"כ מוטי יוגב אמר כי "ההתיישבות היהודית ביו"ש- אין חוקי ואין מוסרי ממנה. שבנו לארצנו ונמשיך להסדיר ולחזק את ההתיישבות היהודית עד להחלת ריבונות מלאה".

אופיר סופר מזכ"ל האיחוד הלאומי התבטא אף הוא בנושא "אני מברך את יוזמי החוק, חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ושולי מעולם על פעולתם הנמרצת בחזית ומאוחרי הקלעים הוכחנו היום שאנחנו הסמן הימני שמצליח להוביל את הממשלה והכנסת לחיזוק והסדרה של ההתיישבות בעמונה וביהודה ושומרון".