במשטרה יחקרו את "חתונת השנאה"

הותר לפרסום כי המשטרה חוקרת חשד להסתה. החקירה נפתחה לפני מספר ימים בגין הממצאים שהוצגו בסרטון.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 24/12/15 10:45 יב בטבת התשעו

במשטרה יחקרו את "חתונת השנאה"

בעקבות חשיפת תיעוד החתונה של פעילי הימין אמש (ד') בערוץ 10, הותר לפרסום כי במשטרת מחוז ש"י נפתחה חקירה סמויה לפני מספר ימים "בגין העבירות הרבות והחמורות שהוצגו בסרטון החתונה".

הסרטון תיעד חתונה של בני זוג שנערכה בירושלים לפני כמה שבועות והפכה לחגיגה של אלימות והסתה כשהנוכחים רקדו עם רובים, בקבוקי תבערה, סכינים ותמונה של התינוק, שנרצח בפיגוע הטרור היהודי בכפר דומא. במשטרה מציינים כי "חומר החקירה החמור שנאסף במשטרת ישראל רב אשר חלקו המזערי הוצג אמש, הועבר לפרקליטות לצורך אישור פתיחה בחקירה".

עורך הדין איתמר בן גביר שהיה נוכח בחתונה יחד עם עוד מאות אנשים מגנה את המעשה וטוען כי הוא אינו ראוי, "ברגע הראשון סברתי שמדובר בתמונות של העצורים אך לאחר מכן כאשר הבנתי שמדובר בבני משפחת דוואבשה הרגשתי בושה, והתפללתי שזה לא ייצא לכלי התקשורת". בראיון שנערך עמו הבוקר הוסיף בן גביר כי בהתחלה חשב שמדובר בתמונות העצירים וכשהבין שמדובר בתמונת התינוק צרח עליהם שיפסיקו מיידית.

"זה מעשה טיפשות, אך אני לא מבין מדוע מבקשים להכליל פתאום את כל נערי הגבעות כאחראים על הריקוד, הרי כאשר ערבי עושה פיגוע ביהודי (להבדיל מריקוד טיפשי), תמיד אומרים לנו אנשי השמאל, אל תכלילו, אל תהפכו את כולם לאשמים ופתאום כל נערי הגבעות אשמים", תוהה בן גביר.

אתמול בשעות הצהריים ניתן אישור למשטרת ישראל וליחידה לפשיעה לאומנית במחוז ש"י לחקור גם עבירות הסתה ועבירות נוספות שנאספות בימים אלה.