בלעדי לכיפה: תעודת הכשרות של צהר - איך זה עובד?

הרבנות לא נכנעה ורבני צהר מחליטים לממש את האולטימאטום שנתנו ערב החג ומכריזים על מערכת הכשרות האלטרנטיבית. כיצד זה יעבוד?

חדשות כיפה יהודה שיר 10/10/07 00:00 כח בתשרי התשסח

כבר בימים הקרובים

בכינוס מיוחד שהתקיים לפני חג הסוכות הציבו רבני צהר אולטימאטום לרבנות הראשית, בו דרשו ממנה להכיר בחנויות המספקות סחורה בשנת השמיטה על בסיס היתר המכירה. הרבנות שכזכור מאפשרת לרבנויות מקומיות להפעיל שיקול דעת הלכתי עצמאי בשאלת השמיטה, ולמעשה להימנע מלהעניק תעודות כשרות לחלק מהחנויות המסרבות לייבא פרות וירקות מחו"ל, ומעדיפות להסתמך על הפתרון ההלכתי הותיק- היתר המכירה.

בארגון שזעקו על הפגיעה בציבור החלקאים הישראלי ועל חיזוק החקלאים הערביים בשטחי הרשות הפלסטינית , החליטו לממש את האיום ולהעביר לפסים ממשיים את מערך הכשרות החדש שעתיד לפעול כבר במהלך הימים הקרובים.

בארגון מתכוונים להעניק תעודות כשרות בכל מקום בו תסרב הרבנות המקומית להעניק תעודה שכזו, בשל אי קבלת פתרון היתר המכירה בשנת השמיטה. אם זאת מכיוון שחוק הונאה בכשרות אוסר להנפיק תעודות כשרות ממי שלא הוסמך לשם כך על ידי הרבנות הראשית, בצהר יפעלו בדומה לבד"צים החרדים, וימנעו מלקרוא לתעודות החדשות "תעודת כשרות" אלא יסתפקו בשם "תעודת השגחה".


תופסים את מקומה של הרבנות. הישיבה בשבוע שעבר


איך זה יעבוד?

על פי מידע שהגיע לכיפה, פעילות מערך הכשרות החדש יתבצע כחברה בע"מ שתספק את שרותי ההשגחה, מי שיעמוד בראשה, ככל הנראה, הוא עקיבא פולק. ככל הנראה גם ממשלת ישראל תשתתף במימון מערך הכשרות. וזאת למרות שהרבנות הראשי שהיא גוף מממשלתי היא הנפגעת העיקרית.

בצוות הרבני מאחורי מערך הכשרות החדש יעמדו הרב יעקב אריאל, הרב דב ליאור, הרב צפניה דרורי והרב זלמן מלמד, כשבראש המערכת יכהן הרב דוד סתיו, רב העיר שהם וראש ישיבת ההסדר בפ"ת. את הסיוע והליווי המקצועי למערכת ההשגחה תקבל צהר ע"י מערכת הכשרות של חברת תנובה.

אם המהלך יצליח, מבטיחים בצהר לשקול את האפשרות להקמת מערכת כשרות למהדרין שתפעל במקביל לרבנות המקומית, בתקווה שכך תתחזק גם מערכת הכשרות הרגילה.

מארגון רבני צהר נמסר בתגובה כי בימים אלה הם שוקדים במרץ על הקמת מערך הכשרות החדש.

תגובת הרבנות הראשית לכתבה טרם התקבלה.