בלעדי: ח"כ לביא קוראת לקצין חינוך ראשי להחרים את הרב אבינר ורבני חותם

לאחר החרמתם של הרב מלמד והרב לוינשטיין ע"י צה"ל, ח"כ עליזה לביא קוראת לצבא לנהוג באופן דומה גם עם הרב אבינר ורבני חותם שמתנגדים לגיוס בנות דתיות. "פוגעים בצה"ל ובאלפי צעירות דתיות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/02/17 14:34 ל בשבט התשעז

בלעדי: ח"כ לביא קוראת לקצין חינוך ראשי להחרים את הרב אבינר ורבני חותם
דוברות עליזה לביא, צילום: דוברות עליזה לביא

הסרטון שהופק ע"י ארגון חותם, נגד גיוס בנות דתיות לצבא, כבר כמעט נשכח, אך יש מי שלא שכחה ואף דורשת מצה"ל להחרים את רבני הארגון ולא לאפשר להם להרצות בפני חיילים וחיילות. במכתב שנשלח לקצין חינוך ראשי תא"ל אבנר פז-צוק והגיע לידי 'כיפה', דורשת ח"כ עליזה לביא לפעול בצורה דומה גם כלפי הרב אבינר וכלפי כל המתנגדים לגיוס נשים לצבא.

"לאחרונה אנו עדים לקמפיין אגרסיבי היוצא נגד גיוסן של צעירות דתיות לצה"ל", פתחה לביא את מכתבה, "בין ביטויו הבולטים ניתן להצביע על סרטון של ארגון חות"ם, המצייר את צה"ל כצבא הפוגע בצביונן ואורח חייהן של חיילות דתיות, ואת תפקידיהן של חיילות בצבא כשוליים וריקים מתוכן".

את עליית המדרגה בהתנגדות לגיוס, היא ייחסה גם למאמר שכתב הרב אבינר, בו פרסם מכתב שכתבה כביכול צעירה דתיה לרמטכ"ל בגנות הגיוס לצה"ל, מכתב שטענתה הרב אבינר כתב בעצמו, "דוגמא נוספת לכך היא מכתב שפרסם הרב אבינר בו הוא מציג עצמו כצעירה לפני גיוס, הפונה לרמטכ"ל ופורשת שורה של טענות שקריות כנגד גיוס ופגיעתו בנשים דתיות".

לדבריה, "קמפיינים מסוג זה, עליהם חתומים מובילי דעה במגזר חוטאים לאמת, פוגעים בצה"ל ופוגעים באלפי צעירות דתיות השואפות לקחת חלק בנטל אך מוותרות על רצונן בשל השקרים והמניפולציות אליהם הן נחשפות".

חברת הכנסת מיש עתיד תהתה, "האם המתנגדים בגלוי לגיוס נשים לצבא הם בעלי ערכים המתאימים לחינוך חיילים? האם הבמה הראויה להפצת רעיונותיהם היא בתכני החינוך של חיילי צה"ל? האם אין מרצים אחרים שערכיהם מתאימים יותר להיות מושמעים באזני החיילים והחיילות? האם הצבא אמור לעודד את חיילי צה"ל, אשר חלקם עתידים לשרת לצד ובפיקוד על חיילות דתיות, להקשיב לגורמים אשר מתנגדים לעצם היותן בצבא? התשובה, בעיניי, היא לא".

לביא דרשה מתא"ל פז-צוק לשים סוף לקשר של צה"ל עם אותם גורמים המתנגדים באופן פומבי לגיוס בנות לצבא. "חלק מאותם ארגונים", היא המשיכה לכתוב, "מוזמנים על ידי הצבא להרצות בפני חיילים בזמן שירותם הסדיר. בשל הפגיעה הקשה בצבא ובערכיו הנגרמת כתוצאה מהרצאתם של אותם גורמים, ועל מנת לבטא באופן חד משמעי את התנגדות הצבא לפעילות אותם גורמים המבקשים להקטין את היקף גיוס הצעירות הדתיות לצה"ל ואף לבטלו כליל, אני קוראת לך שלא להזמין נציגי ארגונים הנאבקים נגד גיוס צעירות דתיות, ובכללם רבני ארגון חות"ם, להרצות בפני חיילים מעתה והלאה".

לטענתה, "אין ספק כי בהרצאות אלה מחלחלת רוח הדברים המתנגדת לגיוס צעירות בכלל, וגיוס צעירות דתיות בפרט. המסרים המועברים מנציגי הארגונים ומהרבנים שיזמו את הקמפיין שלעיל, מערערים את היסודות עליו בנוי צה"ל כצבא העם, הנוהג בשוויון ובכבוד כלפי כל איש ואישה, ועל כן יש למנוע את התופעה בכל תוקף".

עוד כתבה לביא כי "העלייה המבורכת בגיוס צעירות דתיות לצה"ל ושילובן בתפקידי מפתח בצבא היא תופעה שיש לטפח ולעודד. הניסיון לפגוע במוטיבציה של בנות דתיות המבקשות להשתלב בצבא, באמצעות מצגי שווא והכתמת פניו של צה"ל בשל יחסו לחיילות הדתיות, ראוי לכל גינוי, וקל וחומר שאין לתת למפיצי רעיונות אלה במה להצגת טענותיהם בצבא ההגנה לישראל".

לסיום היא חזרה על דרישתה מהקח"ר להחרים את מתנגדי הגיוס, "אני מפצירה בך לגנות קריאות מסוג זה בכל תוקף, ולמנוע מהגורמים המפיצים אותן להרצות בפני חיילי צה"ל".

תזכורת לסרטון חותם שעורר את חמתם של רבים והביא את ח"כ לביא לקרוא להחרמת רבני הארגון ע"י צה"ל.

[embed]

]

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן