בכירים בליכוד לנתניהו: אל תדבר עם טראמפ על חזון 2 המדינות

שרים וחברי כנסת מהליכוד בקריאה נחרצת נגד מדינה פלסטינית. השר ארדן: "צריכים לחזור ולדבר על הזכות המוסרית שלנו על ארץ ישראל". רגב: "ההתנחלויות הן לא הבעיה של השלום"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/02/17 18:03 יז בשבט התשעז

בכירים בליכוד לנתניהו: אל תדבר עם טראמפ על חזון 2 המדינות
רועי חדי, צילום: רועי חדי

שרים וח"כים רבים מהליכוד הגיעו היום (ב') לכנס מיוחד של הסיעה שנערך בכנסת וקראו לראש הממשלה שלא להניח את פתרון 2 המדינות על שולחן הפגישה עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

אל הכנס, אותו יזמו יו"ר המועצה האזורית שומרון יוסי דגן ופעיל הליכוד שבח שטרן, הגיעו השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, שרת התרבות והספורט מירי רגב, שר התיירות יריב לוין, השר להגנת הסביבה ולירושלים ומורשת זאב אלקין, השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, השר איוב קרא, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי, ח"כ יהודה גליק, ראשי סניפים ופעילים נוספים.

סיעת הליכוד הביעה באופן נחרץ את עמדתה כנגד פתרון שתי המדינות והקמתה של מדינה פלסטינית ובזה אחר זה עלו השרים והביעו את דעתם בנוגע לדגשים שראש הממשלה צריך להניח בפני הנשיא האמריקני. מי שלא הגיע לכנס הוא מקורבו של ראש הממשלה ויו"ר הקואליציה דוד ביטן, שמוקדם יותר טען שכנסים מסוג אלה רק מחלישים את נתניהו לקראת פגישתו עם דונלד טראמפ בעוד יומיים.


השר גלעד ארדן: "הבסיס העיקרי שלנו לבניה בכל חלקי ישראל זוהי הזכות המוסרית הדתית. אנחנו צריכים להבין שאנחנו לא מדברים רק לעם ישראל אלא לעולם כולו. צריכים לחזור ולדבר על הזכות המוסרית שלנו על ארץ ישראל אבל אני חושב אני סומך על ראש הממשלה שאם השכיל להוביל את המדיניות שלנו ישכיל להמשיך ולקדם את ההתיישבות".

לדבריו, "אפשר להשיג את הסיכוי לשלום רק אם המשוואה תתהפך והדור החדש של הפלסטינים יבין שהזמן עובד נגדם. איך הם יבינו? כשאנחנו נבנה בכל יהודה שומרון. וכאשר עם ישראל כולו יודע שאריאל גוש עציון, מעלה אדומים ועוד הרבה מקומות יישארו בריבונות ישראל אז צריך להחיל ריבונות הישראלית שם עכשיו".

סגנית השר ציפי חוטובלי: "היינו בשמונה שנים קשות. אחרי 25 שנות ניסיון לפתור את הסכסוך בדרך חלוקת הארץ ופתרון שתי המדינות, הניסיון נכשל. אנחנו לא יכולים להיות בני ערובה של הפלסטינים".

חוטובלי סבורה ש-"עתידה של מדינת ישראל דורש חיזוק בשלושה פרמטרים: הראשון הוא חיזוק ירושלים, שעובר דרך מעלה אדומים, גוש עציון, גבעת זאב וביתר עלית. הפרמטר השני הוא החלת ריבונות על ההתיישבות והפרמטר השלישי הוא בנייה. כאשר משבר הדיור בעיצומו, אנחנו צריכים בנייה מאסיבית. חבלי יהודה ושומרון הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. נבחרנו לשם בנייה מאסיבית ביהודה ושומרון. הליכוד כמפלגת שלטון צריך להוביל מהלכים אלה מול בעלת בריתנו הגדולה, ארה"ב".

השר זאב אלקין: "אין ספק שהמשימה שלנו בארבע השנים הקרובות זה לא רק לחזק את הבנייה בירושלים וביהודה ושומרון אלא לפצות גם על שמונה השנים האחרונות. אנחנו צריכים לבנות כ- 6000 יח״ד בשנה בירושלים בשנים הקרובות. האמירה שלנו היא חיזוק לראש הממשלה לפעול לחיזוק הבנייה בירושלים ויהודה ושומרון ועמידה על העקרונות האידאולוגיים של התנועה. לתנועה הזאת יש עמדה רשמית שנקבעה בהחלטת מרכז הליכוד לפני יותר מ 15 שנה שמתנגדת למדינה פלסטינית".

השרה מירי רגב: ״אני מקווה יחד עם כל חבריי היום שראש הממשלה יחזור עם בשורות טובות אחרי הפגישה עם טראמפ. אחרי 8 שנים שהיו, בלשון המעטה, מאתגרות אנו שומעים אמירות אחרות מוושינגטון - אמירות שאומרות שיש לנו פרטנרים ושהם מבינים שהבעיה במזרח התיכון הן לא ההתנחלויות. שעה ועשרים דיבר קרי על ההתנחלויות שהן הבעיה במזרח התיכון. כפי שאמרו בממשל טראמפ ההתנחלויות הן לא הבעיה של השלום ואנו מוסיפים - מדינה פלסטינית היא לא הפתרון".

השררה רגב הוסיפה ש-"אם היינו שומעים שבמקום מסוים בעולם לא היו נותנים ליהודים לבנות היינו מקימים קול צעקה - ואנו עושים זאת בארץ. טראמפ מבין שהמשימה הראשונה שלו זו להחזיר את אמריקה לגדולתה כך אנו מבינים שהמשימה הראשונה שלנו היא הביטחון של מדינת ישראל - והביטחון הוא ההתיישבות ביהודה ושומרון. אין שום עניין של גושים".

(צילום: רועי חדי)

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר בכנס: "בניגוד לדברים שאמר ח"כ דוד ביטן הכנס הזה לא מחליש את ראש הממשלה אלא בא לחזק אותו. אבל עם כל הכבוד לראש הממשלה אנחנו מצפים ממנו לעמוד בהבטחות שלו ובמנדט שעליו נבחר. הפגישה הזו של ראש הממשלה היא פגישה היסטורית. אנחנו מצפים ממנו לחזור עם תוצאות לא עם הסברים. תוצאות שיהיו טובות למדינת ישראל ולהתיישבות.

השר יריב לוין: "חייב להיות מפנה היסטורי באופן שבו אנחנו תופסים את ההתיישבות. לכל אלו שמנסים לצייר כאילו יש פה התארגנות כנגד ראש הממשלה, זה להיפך. משטר ההגבלות על הבניה ביהודה ושומרון הוא דבר פסול מיסודו, עיוות וסילוף שאין לו אח ורע. עומדת לפתחנו הזדמנות לשנות את הדבר הזה מהבסיס. אנחנו מחזקים את ידיו של ראש הממשלה לומר לנשיא האמריקאי את האמת כמו שהיא. במסגרת הזאת הגיע הזמן והציפיה שלנו מהממשל האמריקאי לקבל את המסר של רוה״מ בזרועות פתוחות ולהביא למצב שנוכל לחדש את מרקם החיים הבסיסי המתחייב ולבנות גם בירושלים וגם ביהודה ושומרון באופן רחב, ולא רק התפתחות טבעית שלהם".

השר איוב קרא: "כולנו כאן מאוחדים בשני דברים שאנחנו עם ההתיישבות ואנחנו עם ראש הממשלה. הרשות הפלסטינית בעצמם לא מאמינים במדינה פלסטינית. צריך לומר את הילד בשמו ולצערי הרב יש אנשים תמימים במדינה הזאת".

השר אופיר אקוניס: "בחדר הזה יש הסכמה רחב ה מאוד כמו גם ברוב גדול בציבוריות הישראלית - התנגדות להקמת מדינה פלסטינית ומתווה 2 המדינות. זהו מצע הליכוד בסעיף הראשון שלו וכל הבסיס להקמתה של התנועה הריווזיוניסטית הייתה זכותנו על הארץ שלנו. זהו הבסיס כולו של תנועת הליכוד. שמעתי דבר מדאיג שישנה הסכמה רחבה על בניה בגושים. לא יודע מי הסכים לגושים. אני חונכתי ואני פועל כאן בזכותו של גוש אחד בלבד - ארץ ישראל כולה".

השרה גילה גמליאל: "כל סיעת הליכוד מאוחדת סביב הרעיון של חיזוק ראש הממשלה בנסיעה שלו לארהב. כולנו מחויבים לקדם את מסקנותיו של השופט אדמונד לוי. בימים אלה אנו מציינים 100 שנים להצהרת בלפור והפלסטינים עדיין לא קיבלו אותה. בממשלה שהליכוד מוביל צריך להיות ברורים צריך לומר את הדברים - זוהי חוקת המפלגה שלנו חובה לוודא שההתיישבות בכל יהודה ושומרון ללא גושים יקבלו יחס שווה".

יו״ר שדולת א״י ח״כ יואב קיש: "אם יש דבר שהפלסטינים הצליחו בדעת הקהל העולמי זה מונח להטמיע את המונח הכיבוש. צריך להיות ברור לכולם שזאת ארץ אבותינו גם על פי זכותנו ההיסטורית וגם על פי זכותנו המשפטית. המהלך הזה של הפגישה עם הנשיא טראמפ הוא הצעד הראשון כדי לחזור לבנות בלי להתנצל בכל מקום ולהמשיך בהחלת הריבונות על כל ארץ ישראל".

ח״כ מיקי זוהר: "השינוי של השיח המדיני שאני ביקשתי מראש הממשלה נובע מסיבה אחת פשוטה - סוף סוף אחרי 8 שנים שלא רצו להקשיב לעמדה הישראלית יש ממשל חדש ובימים הקרובים ייקבע השיח המדיני לשנים הבאות. על השיח לשקף את מה שחושבים חברי הכנסת של הליכוד - אין יותר את הרעיון הזה שנקרא מדינה פלסטינית. הרעיון הזה צריך לרדת מסדר היום".

אבי רואה יו״ר מועצת יש״ע: "אנחנו שולחים מכאן ברכת הדרך לרוה״מ בנימין נתניהו על השליחות הלאומית שיצא אליה. אנחנו בטוחים שהוא ייצג את מדינת ישראל בצד הטוב ביותר והנכון ביותר. הכינוס שלנו כאן נועד לחזק אותו באגפים שישנם כאלו שמנסים לערער אותם, בכל הקשור להתיישבות ביהודה ושומרון בבניה החזון והאופק. עם סיום כהונת אובמה, אחד הנושאים שאנחנו מנסים לפרוץ זה נושא הבנייה והרחבת ההתיישבות ביו״ש, שבמשך 8 שנים נפגעה קשות מההשתלחות של אובמה. בתקופת אובמה ירד הגידול הטבעי ביו"ש מ- 5.6% ל 3.9%. אנחנו רוצים להגיע למצב שהבניה ביישובי יו״ש תהיה רגילה, בלי כותרות".