בכותל המערבי נערכים לקראת הימים הנוראים

השבוע נערכו ברחבת הכותל עבודות הנדסיות לבדיקת יציבות אבני הכותל ולקראת פינוי וגניזת הפתקים שנטמנו בין אבניו. בכותל נערכים לבואם של מאות אלפי מתפללים לקראת הימים הנוראים

חדשות כיפה אורי פולק 13/09/11 18:17 יד באלול התשעא

כמדי שנה, גם השנה נערכים ברחבת הכותל לקראת בואם של מאות אלפי מתפללים במהלך הימים הנוראים וחגי תשרי. במהלך השבוע האחרון נבדקה יציבות אבני הכותל המערבי על ידי מהנדסים, אשר הסירו חלקי אבנים שהובאו למקום על ידי עופות.

בעוד כשבוע יפונו כל הפתקים מהכותל וייגנזו, לקראת ראש השנה, בסימן "תכלה שנה וקללותיה ותחל שנה וברכותיה". בלשכת רב הכותל ציינו כי הפתקים יטמנו במהלך עשרת ימי תשובה, בגניזה מיוחדת. פינוי הפתקים מהכותל מתבצע פעמיים בשנה, לקראת פסח ולקראת ראש השנה.

רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ', מלווה את עבודת הוצאת הפתקים, הנעשית תחת פיקוחו. העבודות בכותל נעשות על ידי מקלות עץ ולא מתכת והעובדים הפועלים במקום נטהרו במקווה טרם עבודתם - כך על פי הנחיות הרב רבינוביץ'. בסיום העבודה רב הכותל המערבי עורך תפילה למענם של כל טומני הפתקים למילוי משאלות ליבם לטובה.

יצוין כי בעת האחרונה, החל מראש חודש אלול, מתקיימים מדי לילה עשרות מנייני סליחות ברחבת הכותל המערבי. הסליחות המרכזיות יתקיימו בכותל, כמדי שנה, בליל ערב יום הכיפורים ובמעמד הרב עובדיה יוסף, הרבנים הראשיים לישראל ורב הכותל.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן