בית שמש לפני צומת גורלי: עיר חרדית או מעורבת?

מאות תושבים דתיים בעיר החליטו להתאגד בתמיכה דווקא במועמד חילוני, כניסיון אחרון להשפיע על זהותה של העיר העומדת על כף המאזניים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/13 11:01 כט בסיון התשעג

בית שמש לפני צומת גורלי: עיר חרדית או מעורבת?
יחצ, צילום: יחצ

תושבים ציונים-דתיים בבית שמש החליטו להתאגד דווקא סביב מועמד חילוני, כחלק מהמרוץ לבחירות המקומיות המתקרבות, כניסיון אחרון להשפיע על זהותה של העיר העומדת על כף המאזניים.

מאות תושבים הקימו השבוע ”שולחנות עגולים“ במטרה לגבש תכנית שתציל את התחרדותה וקיצוניותה של העיר, זאת תוך שיתוף פעולה עם המתמודד אלי כהן, תושב חילוני המתמודד לראשות העיר.

דניאל גולדמן המתנדב במטה אמר כי "מדהים לראות את כמות האנשים שנפגשים פעמיים בשבוע ודנים בסוגיות על מנת להחיות את העיר ולהצילה מפני הכרתה כעיר חרדית. יש כאן רווח כפול, גם מצילים את העיר וגם מקיימים שיחות עם אנשים אשר שונים אחד מן השני". לדבריו, ”תושבי העיר רואים באלי כהן כגורם מאחד, מנהיג, כזה שיודע לחבר את כל הציבור ולפעול איתם במשותף“.

כהן עצמו ציין כי ”בית שמש היא עיר גדולה, עם אוכלוסייה מגוונת מאד בת למעלה מתשעים אלף נפש והיא מקרה מבחן לחברה הישראלית כולה. כדי לענות על צרכי כולם, וכדי לתת לכל אחד את השירות לו הוא זקוק, חשוב לשמוע את כולם. זה משמח מאד לראות את התגובה הנלהבת שנוצרה אודות הקמת השולחנות העגולים ואשמח לראות את כולם ביום ראשון הקרוב בפגישה של כל השולחנות העגולים יחד“.

לדבריו, ”הכוונה הברורה שלי היא להמשיך את פעילות המטות גם אחרי שאבחר, בעזרת השם, לראשות העיר. אנשי המטות יהיו אנשי הקשר עם הציבור, וכך העירייה תהיה מחוברת לשטח באופן מיטבי. אני קורא לכל תושב אשר רוצה לקדם שינוי בעיר, לבוא ולקחת חלק בעשייה ולסייע לכלל“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן