בית המשפט העליון נגד הצעת חוק המסתננים; שקד: זו פגיעה בדמוקרטיה

הרכב של תשעה שופטי בג"ץ קבע כי החוק למניעת הסתננות אינו חוקתי. ח"כ איילת שקד: "ביטול החוק מעמיד את מדינת ישראל בפני גלים של מהגרי עבודה מאפריקה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 16/09/13 15:38 יב בתשרי התשעד

בית המשפט העליון נגד הצעת חוק המסתננים; שקד: זו פגיעה בדמוקרטיה
יחצ, צילום: יחצ

בית המשפט העליון קבע היום כי ”חוק המסתננים“ - איננו חוקתי. בהרכב של תשעה שופטים קבע היום (ב‘) בית המשפט, בפסק דין בעתירה נגד החוק למניעת הסתננות, כי החוק אינו חוקתי מפני שהוא פוגע באופן שאינו מידתי בזכות החוקתית לחירות, הקבועה בחוק יסוד כבוד האדם וחרותו. כמו כן נקבע כי יש להתחיל בהליך הבחינה הפרטנית והשחרור של כל המוחזקים כיום במשמורת לאלתר.

בעקבות החלטת בית המשפט בנוגע לחוק המסתננים, אמרה היום יו"ר סיעת הבית היהודי ויו"ר השדולה להשבת המסתננים לארצם, ח"כ איילת שקד, כי "בית המשפט העליון ביטל למעשה את חומת ההגנה שהקימה הכנסת מפני נחשולי מהגרי העבודה ובכך פרץ בשנית את גבולות המדינה. החוק הפחית את מספר המסתננים מאפריקה מאלפים בחודש לבודדים (עוד לפני השלמת הגדר), והציל את מדינת ישראל מאסון דמוגרפי. ביטול החוק היום מעמיד את מדינת ישראל בפני גלים של מהגרי עבודה מאפריקה שימשיכו לפגוע דווקא בשכבות החלשות במדינת ישראל“.

”בית המשפט העליון פגע היום פגיעה אנושה בדמוקרטיה הישראלית כאשר החליט לרמוס את הנציגות הנבחרת של העם ולמחוק את מעמדה של הכנסת כרשות המחוקקת של מדינת ישראל תוך ריסוק עקרון הפרדת הרשויות“, הוסיפה שקד, ”אנו לומדים את ההחלטה לעומק ונפעל בכל האמצעים החוקתיים העומדים לרשותנו על מנת לרסן את בית המשפט ולחזק את מעמדה של הכנסת, לרבות שינויים מתבקשים בחוקי היסוד והכנסת פסקת התגברות לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו“.

לדבריה, ”בית המשפט בחר, שוב, להתעלם מהמציאות בשטח וממצוקתם של אזרחי ישראל הסובלים באופן קשה מתופעת ההסתננות הבלתי חוקית מאפריקה, לטובת אג'נדה מנותקת פסאדו-הומנית על גבם של תושבי אילת, ערד, שדרות ודרום תל אביב“. שקד ציינה כי בכוונתה לכנס את השדולה מיד לאחר החג, זאת ”על מנת לבחון דרכי פעולה לחיזוק מדיניות הממשלה“.