בית המשפט בברלין קבע: לא לשרוף, לקבור בישראל

התפתחות דרמטית בפרשה שנחשפה בכיפה: גיורת שביקשה לשרוף את גופת בעלה הישראלי ונתקלה בהתנגדות של משפחתו. בית המשפט בגרמניה אסר על האלמנה לשרוף את הגופה וקבע, כי יש להטיסו לישראל ולקבור אותו על פי המסורת היהודית

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/11/16 13:30 טו בחשון התשעז

בית המשפט בברלין קבע: לא לשרוף, לקבור בישראל
shutterstock, צילום: shutterstock

בית המשפט בגרמניה אסר על אשה גיורת, לשרוף את גופת בעלה הישראלי, כפי שביקשה, וקבע כי יש להטיס את את הנפטר ארצה ולערוך לו קבורה על פי המסורת היהודית.

השבע פרסמנו ב'כיפה', באופן בלעדי, על גיורת שהתחתנה עם בחור ישראלי ויחד עברה להתגורר עימו בברלין. ביום חמישי שעבר, נפטר במפתיע הגבר, ואלמנתו ביקשה לשרוף את גופתו, בניגוד כמובן להלכה היהודית. משפחתו של הישראלי המנוח, התנגדה לבקשתה ונעזרה במשרד הדתות. שם שלפו את תעודת הגיור שלה ובכך ניסו להוכיח לבית המשפט, שמכיוון שהאשה ביקשה לקבור את בעלה, בדרך המנוגדת לחלוטין ליהדות, גיורה, ובהתאם לכך גם נישואיה, מוטלים בספק, מה שמחזיר את סמכות ההחלטה לבני המשפחה בישראל. בית המשפט בגרמניה השהה את בקשתה של האלמנה וקבע להתדיין מחדש בסוגיה.

(צילום: shutterstock)

היום נודע ל'כיפה', שבית המשפט דן ופסק בשלוש חלופות שונות. תחילה אסר על האשה לשרוף את גופת בעלה ולא נתן לה אפשרות לערער על ההחלטה. בהמשך דחה גם את בקשתה השניה, לקבור אותו בבית עלמין ובקבורה נוצרית, כשגם על ההחלטה הזאת, קבע בית המשפט, אין באפשרותה לערער. לבסוף, הוא פסק, שיש להטיס את גופת הגבר לישראל ולאפשר לבני משפחתו לקבור אותו על פי מסורת המשפחה. על פסיקתו האחרונה, נתן בית המשפט את אפשרות הערעור לאשה וככל הנראה היא מתכוונת להשתמש בזכות זו.

משיחה שקיימנו עם גורמים במשרד הדתות עולה, כי למרות שהדבר אינו שכיח, אין זו הפעם הראשונה שהם נתקלים בהתנהגויות שכאלה מצד גרים. לטענתם, לא פעם קרה, שגרים שינו את אורחות חייהם היהודיים, מן הקצה אל הקצה, לאחר פטירת בן או בת הזוג. לדבריהם, הדבר מעיד על כך שהגיור נעשה למטרת הנישואין בלבד ולא מרצון אמיתי להשתייך לעם היהודי.

גורם המקורב למשפחתו של המנוח הישראלי אמר היום ל'כיפה', כי אין למשפחה הסבר רציונלי, לדרישת האשה לשרוף את גופת בנם, או לחלופין לקבור אותו בקבורה נוצרית. עוד הוסיף אותו גורם, שלמשפחה יש חשדות בקשר לטוהר כוונותיה של אשת בנם שנפטר וכי בימים אלה הם עורכים סדרת בדיקות, על מנת שיוכלו לאשש את חשדותיהם השונים.