בית הכנסת שחולל: שתיקה רועמת מצד הפוליטיקאים

רק חברי כנסת בודדים טרחו לגנות את חילול בית הכנסת בתל אביב, זאת לעומת עשרות שמחו נגד שרפת בית הספר הדו לשוני בירושלים. לאן נעלמו הפוליטיקאים?

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/12/14 09:40 ט בכסלו התשעה

בית הכנסת שחולל: שתיקה רועמת מצד הפוליטיקאים
דוברות צהר, צילום: דוברות צהר

אתמול בערב (א') רוססו כתובות נאצה על חומת בית הכנסת הבינלאומי בירושלים, ובנוסף נשרפו ספרים מחוץ לבית הכנסת, כפי הנראה במחאה על כך שיפת בית הספר הדו לשוני במוצאי שבת.

הדבר המקומם ביותר בסיפור הוא דווקא התגובות לפגיעה בבית הכנסת , כשבעוד מצעד חברי כנסת קמו וגינו, ובצדק, את שרפת בית הספר ומחו אל חוסר הסובלנות, בערב, כשבית הכנסת חולל נרשמו קולות מעטים בלבד שגינו את הפגיעה בו, ולמעט מספר מצומצם ביותר של חברי כנסת, נרשמה שתיקה רועמת מצד הפוליטיקאים משלל המפלגות.

"בניגוד למצעד הפוליטיקאים שהגיע לגנות את הצתת בית הספר הדו לשוני בירושלים, הערב בקושי הצליח לקושש גבאי בתי הכנסת מישהו שיגנה את השחתת בית הכנסת. האם שכחנו שאנחנו קודם כל מדינה יהודית?”, תהה סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן אתמול בערב.

רק שני שרים בחרו לגנות את ההרס של בית הכנסת - שרת המשפטים ציפי לבני שהתקשרה לרב בית הכנסת, והשר אורי אריאל שאמר שמדובר על שפל מוסרי וערכי של אנשים קיצוניים. "פגיעה בבית כנסת היא שפל מוסרי וערכי של אנשים קיצוניים שמנסים לכפות את דעתם בכח ולפגוע בסממן יהודי מובהק. מוטלת על כולנו החובה לגנות בכל תוקף את הפגיעה בבית הכנסת, ממש כשם שגונו מציתי בית הספר הדו לשוני. המשטרה וכוחות הביטחון חייבים לפעול ביד קשה נגד הפוגעים כדי שמי שעשה את זה ייענש במלוא חומרת הדין". יתר הפוליטיקאים, מכל המפלגות יש לומר, מילאו פיהם מים ולא הוציאו התייחסות כלשהי לאירוע.

כזכור, אתמול בערב (א') התגלו על קירות בית הכנסת הבינלאומי בתל אביב, הפועל ברוח צהר, כתובות גרפיטי שרוססו בהם נכתב "במקום בו מחוקקים חוקי לאום ישרפו ספרים". בנוסף, בסמוך לבית הכנסת הוצתו ספרים אך לא ברור האם מדובר בספרי קודש או לא. משטרת ישראל פתחה בחקירה.

"אנחנו בית כנסת שמקבל כל אחד, אשכנזים ספרדים חילוניים ודתיים, יש לנו אפילו מערך לימודי שבועי שנקרא כנסת בבית הכנסת שבו מגיע חבר כנסת ומסביר את משנתו בנושאים בוערים”, סיפר אתמול בערב רב בית הכנסת קונסטנטין אריאל. "היו אצלנו חברי הכנסת דב חנין ואבישי ברוורמן, וגם איילת שקד ואופיר אקוניס את כולם אנחנו מקבלים בסבר פנים יפות, זה לא מגיע לנו שזה מה שעשו לנו". הרב אריאל מספר כי למקום הגיעו צוותים של משטרת ישראל על לטענתו לא נתפסו חשודים במעשה.