בית אל תקיים את מדורות ל"ג בעומר על פי הוראת הרבנות ביום ראשון

בעקבות הפרסום ב´כיפה´ והודעת הרבנות בדבר דחיית מדורות ל"ג בעומר ממוצאי שבת ליום ראשון, הודיעה מועצת בית אל כי תקיים את המדורות ביום ראשון

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/05/14 09:36 יב באייר התשעד

יממה לאחר הפרסום ב'כיפה' כי מועצת בית אל תקיים את מדורות ל"ג בעומר בניגוד לעמדת הרבנות הראשית, במוצאי שבת, ולאחר צאת ההודעה הרשמית מצד הרבנות כי יש לקיים את המדורות ביום ראשון על מנת למנוע חילול שבת, הודיעו בבית אל הבוקר (ב') כי הם אימצו את החלטת הרבנות והורידו הנחיה לקיים את המדורות ביום ראשון.

"כל עוד לא פורסמה הנחיה רשמית מהרבנות הראשית בנוגע לזמן ההדלקה הבחירה הייתה בידי כל אחד מהציבור לעשות כרצונו וכהנחיית רבו", אמרו במועצה והבהירו כי ""לאחר שאתמול בצהריים יצאה הנחיה מהרבנות הראשית לישראל, אימצה מועצת בית אל את ההנחיה, וההוראה היא להדליק את המדורות ביום ראשון.

כזכור, אתמול (א') נחשף ב'כיפה' כי בעוד הוראת הרבנות הראשית היא כי בשנה אשר בה מצויין ל"ג בעומר במוצאי שבת, יש לדחות את קיום המדורות ליום ראשון, בקרית ארבע ובבית אל בחרו שלא לקבל את ההוראה ולקיים את המדורות במוצאי שבת. יש לציין כי הוראת הרבנות הראשית יצאה על רקע חשש מחילול השבת שבקיום מדורות במוצאי שבת, זאת בשל הצורך באבטחתם. בעוד שבקרית ארבע ובבית אל אין חשש מחילול שבת, מדובר בהתעלמות מהחלטה גורפת של הרבנות הראשית. כאמור, הבוקר (ב') הודיעה מועצת בית אל כי הם מתיישרים עם עמדת הרבנות הראשית ומקיימים את המדורות ביום ראשון.