ביקשו להקריב קורבן פסח - ונשפטו לעבודות שירות

בית המשפט השית עבודות שירות באגודה לצער בעלי חיים על נעם פדרמן ויהודה גליק, זאת מפני שביקשו לעלות להר הבית ולהקריב קורבן פסח, בחודש מרץ 2010

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 02/07/13 15:20 כד בתמוז התשעג

ביקשו להקריב קורבן פסח - ונשפטו לעבודות שירות
התנועות למען המקדש, צילום: התנועות למען המקדש

פעיל הימין נעם פדרמן ואיש הר הבית יהודה גליק נשפטו הבוקר (ג‘) בבית משפט השלום בירושלים ל-50 שעות שירות לתועלת הציבור, זאת לאחר שביקשו להקריב קורבן פסח להר הבית.

השניים ביקשו לעלות להר הבית ולהקריב את הקורבן בחודש מרץ בשנת 2010, אך נעצרו על ידי המשטרה. המדינה השתמשה בהליך מנהלי והגישה נגד השנים כתב אישום בגין הובלת צאן ללא היתר וללא סימון. השניים טענו במהלך המשפט כי מדובר ברדיפה פוליטית ושימוש ציני בהוראות החוק שנועדו להגן מפני גנבות כדי למנוע מהם את חופש הפולחן ואת מצוות החג.

שופטת בית משפט השלום, דנה כהן, טענה מצד אחד כי אין מדובר בעבירה פלילית, אך ציינה מאידך כי קיימת בעייתיות מצד הובלת בעלי חיים ללא אישור וסימון. השופטת הציעה, אפוא, שהשניים יתרמו תרומה לאגודה לצער בעלי חיים. פדרמן וגליק טענו בתגובה כי במעשיהם הם בכל מקרה תרמו למדינת ישראל ולכן אין להם בעיה לעשות זאת שוב, בבחינת ”מצווה גוררת מצווה“. המדינה הסכימה להצעה ובית המשפט נתן להליך תוקף של פסק דין.

נעם פדרמן מסר בתגובה כי "בעזרת השם בשנה הבאה, נגיע להר הבית ברוב עם ואביא איתי קורבן פסח. אני מצפה ממשטרת ישראל שלא תפעל כמו בשנים קודמות ותמנע את קיום המצווה". עו"ד יצחק בם, שייצג את גליק, אמר בתגובה כי הוא ”מצפה ממשטרת ישראל שתשקיע מאמצים בטיפול בעבירות פליליות ולא ברדיפת אנשים המבקשים את חופש הפולחן. כפי שחופש הפולחן ניתן לנשות הכותל יש לאפשר גם למרשי את חופש הפולחן“.