ביקורת על דחיית חופשת ל"ג בעומר

חלק מההורים לא אהבו את החלטת שר החינוך לדחית החופשה בשל הרצון למנוע חילולי שבת, ואיימו לעתור לבג"ץ. משרד החינוך: "מודעים לעיתוי אך יש צורך לתת מענה לכ-750,000 תלמידים"

חדשות כיפה 23/04/17 08:46 כז בניסן התשעז

ביקורת על דחיית חופשת ל"ג בעומר
Shutterstock, צילום: Shutterstock

החלטת משרד החינוך, לדחות את חופשת ל"ג בעומר ביממה, גררה לא מעט תגובות חיוביות ברשתות החברתיות. עם זאת יש כאלה שלא ראו זאת בעין יפה ואף שוקלים לעתור לבג"ץ.

בפורום ועדי ההורים היישוביים טוענים כי החלטת משרד החינוך מצביעה על זילות בתכנון ימי החופש של מערכת החינוך. לדבריהם צעד זה מהווה התעלמות מוחלטת מההורים שנערכו מבעוד מועד לחופשה ביום אחד וכעת הם נאלצים להתמודד עם השינוי העתידי.

כזכור משרד החינוך הודיע ביום שישי האחרון כי לאור בקשת הרבנות הראשית ובמטרה למנוע חילולי שבת, חופשת ל"ג בעומר נדחתה מיום ראשון ה-14.5 ליום שני ה- 15.5. יש לציין כי מלבד התנגדות חלק מההורים,בעקבות הדחייה נוצרה בעיה עם בחינת הבגרות שאמורה להתקיים באותו יום שני.

חיזוק להחלטה קיבל מזכ"ל תנועת הנוער עזרא, שאול דה מלאך שחיזק את ידיו של השר בנט ואמר "זהו צעד חשוב מאוד על מנת למנוע חילול שבת של מאות אלפים,כולל גופים ממלכתיים ובהם שוטרי משטרת ישראל ולוחמי האש שהיו נאלצים לעבוד בעיצומה של השבת ללא צורך אמיתי. מוטב מאוחר מאשר לעולם לא".

דה-מלאך הבין את הכעס של ההורים והמורים על ההתראה הקצרה ואומר "כאבא אני יכול להבין את הכעס על ההודעה המאוחרת,אך מאידך דברים כאלה קורים לצערינו מדי יום במערכות הציבוריות".

ממשרד החינוך נמסר כי "המשרד מודע לעיתוי, אך ההחלטה בדבר חופשת ל"ג בעומר התקבלה בשל הצורך לתת מענה לכ-750,000 תלמידים במערכת החינוך. טרם ההחלטה, התלמידים הללו לא יכלו לחגוג את ל"ג בעומר באופן ראוי, בשל ציון החג ביום שבת. השבת יוצאת בתקופה זו בסביבות השעה 20:00, ולפיכך אין לתלמידים מספיק זמן לארגן מדורות, שכן בדרך כלל מתחילים את המדורות בשעה 18.00".

כמו כן הוסיפו במשרד כי לא מדובר בתקדים שכן החלטה דומה התקבלה בשנת 2013 בזמן כהונתו של הרב שי פירון כשר החינוך. בנוגע לבחינת הבגרות במחשבים אמרו במשרד כי "הבחינה תידחה ובמקומה ייקבע מועד חלופי. המשרד יפרסם בראשית השבוע הקרוב הודעה מסודרת למוסדות החינוך אודות המועד החדש".