ביקורת מימין על טראמפ: הכוונה לתמוך במדינה פלסטינית- איוולת

הפרסום אודות כוונת נשיא ארה"ב, להכריז על תמיכתו בהקמת מדינה פלסטינית במהלך ביקורו המתוכנן בישראל, עוררה את זעמם של אנשי הימין. ח"כ מועלם: "איוולת". שדולת א"י: "טראמפ היה מכנה זאת 'פייק ניוז'

חדשות כיפה 27/04/17 12:29 א באייר התשעז

ביקורת מימין על טראמפ: הכוונה לתמוך במדינה פלסטינית- איוולת
דוברות ח"כ מוטי יוגב, צילום: דוברות ח"כ מוטי יוגב

בעוד כחודש צפוי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להגיע לביקור רשמי ראשון בישראל, במסגרתו ינסה לקדם יוזמת שלום אזורית ויצהיר על תמיכתו בהקמת מדינה פלסטינית. בימין לא אהבו את הזמירות שיצאו מכיוונו של הממשל האמריקני ממנו היו להם ציפיות גבוהות.

ראשי שדולת א"י בכנסת ח"כ יואב קיש מהליכוד וח"כ בצלאל סמוטריץ מהבית היהודי עקצו את נשיא ארה"ב ואמרו כי "הנשיא טראמפ היה קורא לכותרות מהבוקר: 'פייק ניוז'. אנו מברכים על ביקורו של נשיא ארה"ב בישראל בעיצומן של חגיגות היובל לשחרור חבלי ארצנו". השניים הוסיפו כי הם "משוכנעים שהנשיא טראמפ, שנלחם בטרור ברחבי העולם, לא יתן ידו לקידום רעיון הקמת מדינת טרור בארץ ישראל. ממשלה ימנית לאומית לא תקדם הקמת מדינה פלסטינית או מסירת חבלי מולדת".

לצד ההכרזה על הצורך במדינה פלסטינית עתיד טראמפ, שיגיע לישראל מלווה בבתו איוונקה ובעלה ג'ארד קושניר, להכיר באופן רשמי בירושלים כבירתה המאוחדת של ישראל. בנוסף לכך הוא יבקר ברשות הפלסטינית ויפגש עם אבו מאזן, במטרה לקדם את תכניתו להסכם שלום אזורי.

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה כי "הקישור בין ההכרה האמריקאית בירושלים כבירת ישראל לתמיכה בהקמת מדינה פלסטינית היא איוולת". עוד ציינה ח"כ מועלם כי מדיניותו של הנשיא האמריקני היא נגזרת ישירה של עמדת ראש הממשלה נתניהו, "העובדה שראש הממשלה לא הציב בפני ממשל טראמפ את האלטרנטיבה המדינית עם כניסתו לתפקיד היא שגיאה אסטרטגית. ועדיין, ראש הממשלה יכול וחייב לתקן ולהבהיר שמדינה פלסטינית נוספת על זו שבעזה תסכן את מדינת ישראל".