ביקורת מבית: "הרב אלי צריך לעזוב את משרד הביטחון"

מסערת הזקנים, דרך ביטול הכנסת ספרי תורה, ועד מימון לניתוחים לשינוי מין. לרב עמיחי אליהו נמאס לשתוק:"הרב אלי לא מבין מה התפקיד שלו שם, כמו פקיד זוטר". מלשכת הרב בן דהן נמסר: "סגן השר אינו מתייחס לשיחות פרטיות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/08/16 17:31 ג באב התשעו

ביקורת מבית: "הרב אלי צריך לעזוב את משרד הביטחון"
Danielle Shitrit, פלאש 90, צילום: Danielle Shitrit, פלאש 90

יו"ר ארגון רבני קהילות, הרב עמיחי אליהו, יוצא בדברים חריפים כנגד מי שהוא מכנה כבן משפחה, סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן.

הרב עמיחי אליהו אומר כי הבעיות שעליהן הוא מדבר מתרחשות בצבא במשמרת של הרב אלי כמספר 2 במשרד הביטחון ולכן יש ממנו ציפיות שילחם ב- "מגמה שיש בתוך הצבא ולא יעצום עיניים בכוונה". לדברי נכדו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל, שסגן השר שימש אותו במשך שנים, הרב בן דהן מתנהג כמי ש "לא מבין מה התפקיד שלו שם, כמו פקיד זוטר".

כששאלנו את הרב עמיחי האם יתכן ולסגן השר בכל זאת יש תפקיד חשוב במערכת ואולי אם הוא לא היה בתפקיד המצב היה גרוע יותר, הוא ענה: "לא היתה לנו תקופה כ"כ גרועה בצבא מבחינת חוקים ואווירה אנטי דתית כמו בתקופה האחרונה, ועל הכל מכסה הרב אלי בן דהן ואמרתי לו את זה גם בשיחה איתו". לדבריו על המצב רק החמיר מאז שהוא מונה לתפקיד סגן שר הביטחון ועליו לעשות מהלך אחד בלבד, "המצב נהיה יותר גרוע מאז שהוא שמה. הרב אלי בן דהן צריך לקום ולמחות ולעזוב את משרד הביטחון. זה מה שמצופה ממנהיג ולא לבוא ולמכור לאנשים שהוא פועל ועושה דברים טובים".

לסיום, אומר הרב אליהו ל 'כיפה' כי אם הרב בן דהן היה באופוזיציה ולא בתפקיד ממלכתי הוא היה צועק כנגד הדברים שמתרחשים בצבא, "הוא משמש כסות, אם הוא היה באופוזיציה הוא היה צועק וזועק. הוא בעצמו אמר לי אני כרגע בתפקיד במשרד הביטחון אני לא יכול צעוק. האמירה הזאת אומרת דרשני, האמירה הזאת היא הכי בעייתית".

רק ביום חמישי תועדו חיילי צה"ל כשהם מקיימים פעילות עם ילדי מסתננים בדרום ת"א זאת לאחר שבשאילה של ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד רק לפני חודשיים ענה סגן השר: "הטענה שצה"ל, בפעילות התנדבותית בקהילה, מעודד הסתננות, איננה נכונה ומשוללת כל יסוד. חל על צה"ל איסור לביצוע פעילות במוסדות פרטיים, או בעלי זיקה פוליטית". בנוסף הודיע הרב בן דהן כי פנה לגורמים הממונים על העדויות כדי שיבחנו את הדבר.

שפי פז, הפועלת רבות למען השכונות בדרום ת"א, פרסמה בדף הפייסבוק שלה שעל אף הבטחותיו של סגן השר, הפעילויות ממשיכות להתקיים "סגן שר הבטחון, אלי בן דהן מהבית היהודי, לא פחות ולא יותר, הבטיח לי אישית שהמראות האלה לא יישנו יותר" כתב פז והוסיפה תיעוד ותמונות בו נראים חיילי צה"ל משחקים עם ילדי מסתננים. בהמשך תהתה פז האם "ליעל גבירץ ולעמותת אליפלט יש יותר כוח והשפעה בצבא מאשר לחברי כנסת ולסגן שר הביטחון?".

כזכור גם בסוגית הכנסת ספרי תורה לבסיסי צה"ל עלה חוסר התיאום בין דבריו של סגן שר הביטחון לנעשה בשטח כשתחילה הכריז שאין שום איסור מפורש מראש אכ"א אך בהמשך הודה שאכן קיימת בעיה בראיון ברדיו קול ברמה, סיפור דומה היה בסערת גילוח הזקנים כשהרב בן דהן התעקש לומר שסיפור הזקנים נגמר למרות שגם מהגיזרה הזאת עלו ועולות טענות מצד חיילים בשטח.

מפורום רבנים צבאיים במילואים נמסר בתגובה: "לצערנו הרב גורמים שונים שכחו את ייעודו המרכזי של הצבא והוא: הנצחון במלחמה. לא ייתכן שכספים מושקעים בתחומים מעוררי מחלוקת בציבוריות הישראלית תוך קיצוץ מעמיק בכוחה של הרבנות הצבאית כדוגמת תקני כשרות וסוגיית הזקנים. אנו מצפים מאוד מכל הגורמים הנוגעים בדבר לערוך טיפול שורש מעמיק ובדק בית כפי שהורה הרמטכ"ל גדי איינקוט לאחרונה שעל הצבא להוציא החוצה כל מה שלא משרת את ערך הנצחון במלחמה".

מלשכת סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, נמסר: "סגן השר פתח בנאומו במליאה והקריא את התשובה הרשמית של הצבא. במהלך נאומו במליאת הכנסת התבטא סגן השר בנושא התנדבות חיילי צה"ל, באופן שמעולם איש ציבור לא התבטא בנושא: סגן השר אמר כי לאור עדויות סותרות בין הצבא לתושבים, הוא ביקש מלשכת הרמטכ"ל לבחון מחדש את התשובות. חשוב לציין כי ביום חמישי עם קבלת התמונות, הדבר הועבר לבדיקת הגורמים הבכירים ביותר בצבא. עד היום אף איש ציבור לא נתן יחס כה רציני לנושא זה. יש לחזק את פועלו של סגן השר בנושא".

לגבי דברי הביקורת שהשמיע הרב עמיחי אליהו ב'כיפה' נמסר: "סגן השר אינו מתייחס לשיחות פרטיות שהוא עורך. עם זאת, נמליץ כי יפנו שאלה זו לראשי היישובים ביו"ש כדי לבדוק את נחיצותו של סגן השר במשרד הביטחון".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן