בילסקי דורש: לאפשר לקלע הדתי להשתתף באליפות ישראל

הקלע הדתי, אבישי ברט, מנוע מלהשתתף בתחרויות קליעה בשל היותו שומר שבת. ראש עיריית רעננה התערב לטובתו של הקלע כשהוא מציע העברה של התחרות ליום אחר

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 12/07/15 12:54 כה בתמוז התשעה

בילסקי דורש: לאפשר לקלע הדתי להשתתף באליפות ישראל
shutterstock, צילום: shutterstock

התערבות נוספת לטובתו של הקלע הדתי, אבישי ברט, הנאבק בימים אלו על זכותו להתחרות באליפות ישראל שנקבעה בשבת. במכתב לבית הדין העליון של ההתאחדות לספורט בישראל פונה ראש עיריית רעננה עירו של ברט, זאב בילסקי בבקשה להעביר את התחרות ליום אחר.

"כואב לי מאד שברט למרות זכויותיו לא מסוגל להתחרות באליפויות ישראל בקליעה הנקבעות פעם אחר פעם בשבת, זאת בשל היותו אדם דתי שומר שבת. במדינת ישראל חופש הדת היא זכות יסודית המעוגנת במגילת העצמאות. ברור לפיכך שיש לאפשר לספורטאי להתחרות בתחרות ללא פגיעה בחופש הדת שלו ובאמונתו כאדם שומר מצוות", כתב בילסקי.

ראש עיריית רעננה פנה בבקשה להעביר את התחרויות ליום אחר, "ישנם שבעה ימים בשבוע ואין ספק בליבי כי עם מעט רצון טוב ומחשבה אפשר למצוא יום אחר לתחרויות בו יוכל גם קלע מחונן ושומר שבת כאבישי ברט להתחרות". בילסקי הוסיף כי השינוי יסייע לספורטאים נוספים שנותרים מחוץ לתחרויות בגלל דתיותם, "איש אינו יפגע מהחלטה כזו ואפילו ספורטאים דתיים יוכלו להיכנס למעגל התחרויות ולקבל הזמנות שווה להתחרות ולנצח. זהו שביל זהב שכולם מרוויחים ממנו ומהווה תעודת כבוד לסובלנות הדדית וגשר בין חילוניים לדתיים במדינת ישראל".

כזכור, וועדת החינוך, התרבות והספורט דנה בשבוע שעבר בנושא "קיפוח שומרי שבת במשחקי ספורט", זאת לאור עתירה שהגיש אבישי ברט, נגד קיום גמר אליפות הקליעה שמתוכנן להתקיים בשבת. אבישי, שומר שבת, עתר לבית הדין לספורט נגד קיום אליפות ישראל בשבת ולאחר מכן הדיון עבר לבית המשפט המחוזי.

חבר הכנסת מיקי זוהר התייחס בוועדה להצעת החוק שהגיש בנושא מניעת פגיעה במועדוני ספורט שומרי שבת: "הצעת החוק שלי לא דיברה על כפיה דתית אלא למנוע כפיה חילונית קבוצה שלא רוצה לשחק בשבת לא יהיה ניתן לכפות עליה את זה. אני חי במדינה יהודית ודמוקרטית איך ייתכן שאיני יכול לשמור את השבת במדינה שלי? זה לא הגיוני".