ביזיון: צלחות הגיעו לבסיס צבאי עטופות בדפי תנ"ך קרועים

חיילים בבסיס פיקוד מרכז בירושלים חשפו כי צלחות חדשות שהגיעו למטבח היו עטופות בדפים מספר תנ"ך. בעקבות מחאתם הושארו הצלחות בקופסאות וההתקשרות עם הספק הופסקה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/01/14 15:05 יג בשבט התשעד

ביזיון: צלחות הגיעו לבסיס צבאי עטופות בדפי תנ"ך קרועים
באדיבות במחנה, צילום: באדיבות במחנה

משלוח של ספק חיצוני, שהגיע לבסיס פיקוד מרכז בירושלים הכיל צלחות לשימוש המטבח, עורר סערה לאחר שהצלחות שחדשות היו עטופות בדפים שנקרעו מספרי תנ"ך.

מדובר בתנ"ך עם פירושים, ועל פי ההערכות החיילים שפתחו את החבילות לא היה מדובר בספר תנ"ך אחד באמצעותו עטפו את הצלחות אלא בהרבה יותר. בעקבות הוראת המפקדים הצלחות נשארו בתוך הקרטונים עד לבירור המקרה.

"זה לא הגיוני שעוטפים צלחות בספר תנ"ך ושולחים את זה לבסיס", אמר גורם צבאי. "תנ"ך הוא ספר קדוש ואי אפשר לבזותו. מדובר בביזוי האמונה והדת ולא נקבל את זה".

יש לציין כי הצלחות לא הוזמנו על ידי צה"ל אלא על ידי משרד הביטחון שמבצע מכרזים לרכישת מוצרים לצבא בהם גם כלי מטבח, מבהירים בחדשות ערוץ 2, שפרסמו את הפרשה.

כזכור, ביום שישי האחרון נחשף כי בית כנסת צבאי באחד הבסיסים הגדולים חולל. ספרי תורה נקרעו, תשמישי קודש הושלכו על הרצפה ודלת ארון הקודש הושלכה ונהרסה. מדובר על מקרה חמור שני בו מעורב הצבא אך ככל הנראה אין קשר בין הדברים. מאז יום שישי לא מסרו גורמים רשמיים בצמרת המדינה, הצבא או המשטרה גינוי לחילול בית הכנסת.