בחרו צד? התנועה הרפורמית משמשת כלוביסטית עבור הרשות הפלסטינית בארה"ב

אתמול נפגשו ראשי התנועה הרפורמית עם ראש הממשלה וקיבלו ממנו התחייבות למימוש מתווה הכותל. בשבוע שעבר הם נפגשו גם עם אבו מאזן והבטיחו לעזור לשגריר הפלסטיני החדש להיפגש עם גורמים בכירים בארה"ב

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/03/17 14:33 טו באדר התשעז

בחרו צד? התנועה הרפורמית משמשת כלוביסטית עבור הרשות הפלסטינית בארה"ב
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אתמול (א') נפגשו ראשי התנועה הרפורמית עם ראש הממשלה והטיחו בו האשמות בנוגע למתווה הכותל, הצהרות אישי ציבור נגדם, ההתיישבות ביו"ש ועוד. שבוע שעבר הם נפגשו גם עם אבו מאזן והבטיחו לעזור בקידום השקפת עולמה של הרשות הפלסטינית בקרב חוגים שונים בארצות הברית.

בג'רוזלם פוסט פורסם כי בשבוע שעבר נפגש ג'ייקובס וכ-30 בכירים רפורמים נוספים, עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. לפי הפרסום בפגישה נטל חלק גם מי שאמור לכהן כמעין שגריר בארה"ב חוסאם זומלוט. לדבריו הן התנועה הרפורמית והן הפלסטינים חלקו עמדות מדיניות משותפות בכל הנוגע לסכסוך עם ישראל.

בנוסף לכך, הבטיח ג'ייקובס כי יפעל לעזור לזומלוט בכניסה לתפקידו החדש וידאג לתאם עבורו פגישות עם גורמים בכירים ובעלי השפעה בקהילה היהודית שבארצות הברית. בארגון ליב"ה הגיבו לדברים ואמרו כי "מה שהיה בעבר נחלתם של גורמים אנטי ישראלים וגופי השמאל הקיצוני ביותר, הפך לעמדה ולמדיניות שגרתית של התנועה הרפורמית".

בפגישתם אתמול עם נתניהו, טענו בכירים בתנועה הרפורמית וביניהם יושב הראש ריק ג'ייקובס, כי מתווה הכותל לא מקודם כפי שהוחלט ע"י הממשלה. בנוסף לכך הם התלוננו על התבטאויות פוליטיקאים מהמגזר החרדי נגדם ויצאו נגד ההתיישבות ביהודה ושומרון, חוק ההסדרה וחוק המואזין.

ראש הממשלה הבטיח מצדו שהוא מחוייב למתווה הכותל שאושר בתחילת 2016, שיפעל להשגת פשרה עם המפלגות החרדיות ויגנה כל התבטאות חריפה מצדם. בנוגע להתיישבות הוא חזר על קביעתו כי הם לא מהווים כל מכשול לשלום.

נתניהו גם התייחס לחוק ההסדרה שלטענתו דומה שבמידה מסויימת לחוק בארה"ב, שם במידה ומתבצעת בניה לא חוקית על קרקע פרטית ועוברות 20 שנה, לא הורסים את הבית אלא נותנים פיצויים לבעלי הקרקע. לגבי חוק המואזין הוא אמר כי גם בארה"ב, למרות שיש בה לא מעט מוסלמים, לא שומעים את המואזין ברחובות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן