בזמן שהבת דיברה על אביה שנרצח, ערבים השחיתו שלט לזכרו

הרב מאיר חי נרצח לפני יותר מ-7 שנים ובליל יום יום הזיכרון בחרו ערבים להשחית שלט שהוקם לזכרו. אלמנתו אלישבע: "החיים ממשיכים זו מלחמת רוח"

חדשות כיפה 01/05/17 09:43 ה באייר התשעז

בזמן שהבת דיברה על אביה שנרצח, ערבים השחיתו שלט לזכרו
רועי חדי, צילום: רועי חדי

הרב מאיר חי הי"ד נרצח בדצבמר 2009 על ידי מחבלים בזמן שנסע ברכבו. אמש (ראשון) בטקס יום הזיכרון שנערך בישוב שבי שומרון, סיפרה בתו איילה בת ה-10 על השנים שגדלה בלי אביה ובאותו הזמן השחיתו ערבים שלט לזכרו שהוצב סמוך לישוב.

הרב מאיר חי נרצח לפני יותר מ-7 שנים בזמן שנסע עם רכבו משבי שומרון לישוב עינב, לאחר שמחבלים פתחו לעברו באש. מייד לאחר הרצח, הציבה אלמנתו אלישבע, בסיוע המועצה האזורית שומרון, אנדרטה לזכרו אולם האנדרטה הושחתה כמעט מדי יום על ידי ערבים, לכן הוקם השלט סמוך יותר לישוב.

אמש, דווקא בליל יום הזכרון, השחיתו ערבים את השלט שחודש רק לפני כשנה. הפלסטינים ריססו על השלט בצבע דגלי אש"ף והבעירו צמיגים במקום. אלישבע חי אפרתי, שמאז הרצח גדלה את שבעת ילדיה ובהמשף אף נישאה בשנית, אמר כי "אחרי ההלם והדמעות הראשונות אני עושה קצת סדר במחשבות. מצד אחד יש בי קול שאומר זה רק שלט. ומצד שני אני אומרת מאיר לא פה אבל אנחנו כן פה. החיים כאן. החיים ממשיכים הדבר היחיד שברור לי הוא שזו מלחמת רוח. זו לא רק מלחמה על הקיום הפיזי שלנו".

(צילום: באדיבות המשפחה)

לדבריה, "מאיר לימד תורה בכל לב הוא האמין בהמשכיות של העם היהודי בכל מחיר אני חושבת שאיכשהו המסר הזה עבר לאויב שלנו. שאנחנו לא מוותרים אנחנו ממשיכים ללמד ממשיכים את המסורת וכל שנה הם גם לא מוותרים הם מכלים את זעמם באבנים ובשלטים. אני בטוחה שבמלחמה הזו אנחנו ננצח. קל זה לא. אבל אני כן שמחה שניתנה לנו האפשרות לבחור בחיים למרות הכל"

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שהיה תלמידו של הרב מאיר חי, אמר כי "זו תזכורת נוספת לכך שהאויב שלנו חסר רחמים. הם בחרו דווקא את יום הזכרון היום הקשה בשנה לעם ישראל ולמשפחות השכולות לפגוע בדבר היחיד שנשאר למשפחה. שלט לזכרו של האבא של הבעל. אנחנו צריכים לזכור טוב את הדבר הזה. לזכור מיהו האוייב שלנו. אנחנו נשקם את השלט הזה. הנסיונות לפגוע ברוחנו של תושבי השומרון, של תושבי מדינת ישראל לא יצלחו. זו ארצנו. שבנו אליה. אנחנו כאן כדי להשאר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן