בזכות אלקין: המאחז "עוז ציון" לא פונה בשבת

ח"כ זאב אלקין נעתר לפנייתם של המתיישבים ופעל מול הדרגים השונים במערכת הביטחון על מנת לדחות את פינוי המאחז, שתוכנן לכניסת השבת. הרבנים דב ליאור ושמואל אליהו עשו את השבת במאחז, יחד עם מאות צעירים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 29/12/12 19:10 טז בטבת התשעג

בזכות אלקין: המאחז "עוז ציון" לא פונה בשבת
יחצ, צילום: יחצ

פינוי המאחז ”עוז ציון“, שתוכנן להתחיל בכניסת השבת, נדחה בזכות פנייה של יו“ר הקואליציה, ח“כ זאב אלקין. אלקין נעתר לנושא בעקבות פנייה שקיבל מלשכתו של הרב דב ליאור וכן מיוסי דגן, מ“מ ראש המועצה האזורית שומרון.

פחות משעה לפני כניסת השבת החלו כוחות מג"ב גדולים, מצויידים באמצעים לפיזור הפגנות, להתארגן במאחז "עוז ציון" לקראת פינוי. לכלל הגורמים היה ברור כי מדובר יהיה בפינוי שיגלוש לתוך השבת, ומטבע הדברים ייפך לאלים ולארוע של חילול שבת המוני.

בנוסף, הרב דב ליאור, רב העיר קרית ארבע-חברון ומחשובי הרבנים בציונות הדתית, ורבה של צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב שמואל אליהו היו במקום ושבתו עם מאות הצעירים ובני הנוער, שאורגנו ע"י תנועת "נחלה". מעבר לפינוי וחלילו השבת נוצר חשש לפגיעה קשה לפגיעה בכבוד הרבנים.

מעט לפני כניסת השבת, כשהיה נראה שפיקוד מרכז נחוש להתחיל בפינוי תוך חילול שבת, פנו מלשכתו של הרב דב ליאור וכן מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אל חבר הכנסת זאב אלקין, המכהן כיו"ר ועדת המשנה לענייני איו"ש בועדת החוץ והביטחון.

ח"כ אלקין זעם על הכוונה לחדש את הפינויים בשבת ובתוקף תפקידו כיו"ר ועדת המשנה ליהודה ושומרון פעל מול הדרגים השונים בדרישה לעצור את חילול השבת. בעקבות כך, נמנע הפינוי בליל שבת.