בוטלו תקני השירות הלאומי והתמיכה התקציבית לארגון שמאל

לאחר התלונות על תמיכתה של 'הטלוויזיה החברתית' בחרם על ישראל, נשללו ממנה תקני השירות הלאומי וכספי התמיכה ממשרד התקשורת. בארגון אמרו כי זו "פגיעה נוספת בחופש הביטוי בישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/10/16 09:20 ז בתשרי התשעז

שר החקלאות והאחראי על השירות הלאומי, אורי אריאל ומנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, החליטו לפעול, כל אחד בסמכותו, נגד גוף התקשורת, 'הטלוויזיה החברתית'. זאת בעקבות הטענות שהם מעודדים חרם על ישראל ואף שלחו נציגה מטעמם למשט הנשים בעזה בשבוע שעבר.

השר אריאל החליט לבטל את תקני השירות הלאומי של הארגון ומנכ"ל משרד התקשורת ביטל את התמיכה התקציבית בהם. בארגון טענו כי מדובר ב- "פגיעה נוספת בחופש הביטוי בישראל". בהמשך הם טענו כי "הסקנצות המתוזמנות שהוטלו על הטלוויזיה החברתית, כוללות הפסקת תמיכה תקציבית ממשרד התקשורת המגיעה לה כחוק וביטול כל תקני השירות הלאומי המוקצים לה באופן חוקי. מיותר לציין כי אף גורם שלטוני לא פנה לטלוויזיה החברתית טרם ההחלטה ובדק מולה את הנושא ואפשר לה להתייחס לטענות".

כזכור, ע"פ טענות תנועת "מילואימנקים בחזית", והעומד בראשה עמית דרי, הטלוויזיה החברתית פוגעת במדינת ישראל. בדף הפייסבוק שלו, כתב דרי בשבוע שעבר כי " 'הטלוויזיה החברתית "הוא גוף שמקדם את החרם על ישראל באמצעים מגוונים. הם משדרים תכניות המקדמות סרבנות בצהל, מסקרים את ה BDS בצורה אוהדת ומקדמים את התוכן שלהם. בזמן שאתם קוראים את המילים הללו ישנה נציגה של הטלוויזיה על משט הנשים לעזה. אותה עזה שממנה נורתה רקטה על ילדי שדרות היום בבוקר".

בהודעה לעיתונות מטעם הטלוויזיה החברתית נאמר: "מדובר בניסיון להשתיק קולות ביקורתיים תחת אמתלה שהטלוויזיה החברתית "חותרת תחת יסודות המדינה ונותנת במה לדה לגיטימציה של חיילי צה"ל" (ציטוט מהתקשורת - תגובתו של מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר). זאת לא הפעם הראשונה שהטלוויזיה החברתית מאוימת ע"י השלטונות. הפעם הסיבה נעוצה בסיקור של הטלוויזיה החברתית את משט הנשים לעזה ואת נוכחותה של כתבת מתנדבת על סיפון המשט. מה שיכול להיחשב הישג עיתונאי וסיקור ביקורתי ודמוקרטי של מדיניות הממשלה בשל המצור על עזה, הפך מבחינתם של פקיד ושר בכירים בממשלת נתניהו ל"חתירה תחת יסודות המדינה".